نسخه چاپی

پیش بینی بازار مسكن در تابستان امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه در تابستان امسال افزایش اجاره بها كمتر از نرخ تورم بوده است، گفت: در نیمه دوم سال هم شوك قیمتی در بخش مسكن پیش بینی نمی‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از مهر: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در تابستان امسال افزایش اجاره بها کمتر از نرخ تورم بوده است، گفت: در نیمه دوم سال هم شوک قیمتی در بخش مسکن پیش بینی نمی‌کنیم.

حامد مظاهریان در خصوص اجاره بها در تابستان امسال، گفت: گزارش‌هایی که تاکنون از اجاره نامه ها داشته‌ایم، نشان داده که افزایش اجاره بها در این مدت کمتر از نرخ تورم بوده است، بنابراین نمی‌توان گفت که افزایش زیادی را در این بخش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه قیمت مسکن هم در این مدت کمتر از نرخ تورم افزایش داشته است، افزود: برآورد ما این است که اجاره بها به رقمی بالاتر از تورم نمی‌رسد و با همین نرخ‌های کنونی تا پایان سال ادامه پیدا می‌کند و احتمال افزایش قیمت را در این بخش نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تغییر قیمت خرید و فروش در نیمه دوم سال، اظهار داشت: بعید است که در نیمه دوم سال هم شوک قیمتی را در بازار مسکن داشته باشیم، چراکه بازار به اندازه کافی اشباع شده است و گنجایش افزایش قیمت ندارد.

مظاهریان با اشاره به تاثیر عوامل سیاسی بر قیمت مسکن، گفت: تاثیر عوامل سیاسی بر روی مسکن، مدل پیچیده‌ای است که باید بررسی‌های بیشتری بر آن انجام گیرد و نمی‌توان با استناد به قیمت‌ها در نیمه اول در مورد آن اظهار نظر کرد.

مظاهریان با اشاره به اینکه باید دیگر بازارهای مالی هم تحلیل شود، گفت: ورود سرمایه‌های بخش خصوصی به دیگر بازارهای مالی و تاثیر این بازارها بر روی بازار مسکن، مدلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد اما در مجموع برای امسال پیش بینی شوک قیمتی در بخش مسکن نداریم.

۱۳۹۴/۴/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...