نسخه چاپی

باهنر: به نتیجه نرسیدن مذاكرات تقصیر آمریكایی‌هاست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مذاكرات هم به نتیجه نرسد مطمئنا مشكل از جانب آمریكایی‌ها خواهد بود و اگر هم توافق‌نامه‌ای به امضا برسد حقانیت ما ثابت می‌شود.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای مبارزه با ترور و تروریسم، مقابله با تفکر حذف فیزیکی و همگرا کردن کشورهای قربانی تروریسم باید در عرصه بین‌المللی تلاش بیشتری کرد.

برادر شهید محمدجواد باهنر با اشاره به فعالیت تشکل‌ها و نهادهای مردمی مبارزه با تروریسم، گفت: در داخل کشور سازمان‌های مردم‌نهاد قربانی تروریسم را داریم که فعال و مشغول به کار هستند؛ اما به نظر می‌رسد فعالیت‌ تشکل‌های مردم‌ نهاد باید نسبت به سال‌های گذشته بیشتر و گسترده‌تر شود و با تشکل‌ها و NGO های فعال در سایر کشورها به‌ویژه کشورهای قربانی تروریسم همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم، ایران را بزرگ‌ترین قربانی تروریسم در جهان دانست و افزود: مردم و دولت‌های زیادی می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران با اهدای ۱۷ هزار شهید بزرگ‌ترین قربانی تفکر ترور و تروریسم در جهان است. ایران تنها کشوری است که به صورت رسمی ۱۷ هزار شهید ترور به نامش ثبت شده است و تقریبا از تمام اقشار شهیدی را تقدیم انقلاب کرده است. جمهوری اسلامی در مقطعی از تاریخ علیه ترور و تروریست‌ها موضع‌گیری کرد درحالی‌که بسیاری از کشورهای مدعی مبارزه با این پدیده ضدبشری، خود سازنده و پرورش‌دهنده گروه‌های تروریستی هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بخش زیادی از قربانیان تروریسم افراد غیرنظامی بودند، گفت: متاسفانه در خصوص شهدا و جانبازانی که هدف تروریسم کور استکبار بودند کار جدی انجام نشده است. با برگزاری دومین کنگره بزرگداشت ۱۷۰۰۰ شهید ترور هم می‌توان نام و یاد شهدای ترور را زنده نگه داشت و هم با اهمیت به جزئیات، پرونده جنایات گروه‌های تروریستی داخلی را از این طریق در مجامع بین‌المللی باز نگه داشت.

باهنر تهدید نظام جمهوری اسلامی، عداوت با اسلام و امنیتی‌کردن فضای کشور را از جمله اهداف تروریست‌ها دانست و افزود: دشمن با انجام ترورهایی که از همان اوایل پیروزی انقلاب انجام داد تا امروز که به دانشمندان و اساتید بزرگ کشور رسیده به‌دنبال امنیتی‌کردن فضای کشور است، اما آن‌ها بدانند خون شهدای ترور روح تازه‌ای به مبارزات ملت ایران علیه استکبار جهانی دمیده و مردم ایران اسلامی را برای حضور در عرصه‌های مختلف مصمم‌تر می‌کند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب توطئه‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی عملیاتی شد که ترور و تروریسم یکی از روش‌های کشورهای استکباری برای تخریب جمهوری اسلامی بود. به نظر بنده چه خوب است که دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور به معرفی ریشه‌های اصلی و پشتیبانان واقعی تروریسم بپردازد. حضور میهمانان خارجی و نمایندگان کشورهای قربانی تروریسم در این کنگره بین‌المللی نشان می‌دهد که جنایت‌های تروریست‌ها موجب انحراف یا عقب‌نشینی انقلابیون از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی نشده‌ است و این کنگره نشان می دهد که رجایی‌ها، باهنرها، شهدای هسته‌ای، معلمان و جوانان شهید این کشور همچنان زنده‌اند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که بخش زیادی از قربانیان تروریسم افراد غیرنظامی هستند و دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت ۱۷۰۰۰ شهید ترور هم می‌تواند بابی برای زنده‌نگهداشتن یاد و خاطره شهدای ترور باشد. برگزاری این کنگره در شهریورماه در سطح بین‌المللی و دنبال‌کردن پرونده جنایات منافقین در قالب این کنگره تاثیر خوبی بر افکار عمومی جهان و در جهت روشن‌گری اقدامات ضدبشری مدعیان انسانیت و حقوق‌بشر دارد.

وی با تاکید بر اینکه هدف تروریست‌ها از ابتدای روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی ضربه‌زدن به انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: قبل از هفتم تیر گروه‌های تروریستی با گرایش کمونیستی مانند منافقین در مقابل امام‌خمینی(ره) ایستادند و بعد از انتخابات، کوردلانه دست به اهرم کثیف ترور زدند. در آن زمان تروریست‌ها بسیار قدرتمند شده بودند؛ به‌طوری‌که در جلسه‌ای که سران سه قوه جلسه داشتند، بمب‌گذاری کردند و آن‌ها را به شهادت رساندند. امروز نیز تعدادی تکفیری که هیچ بویی از اسلام و احکام نورانی آن نبرده‌اند، به نام اسلام، بدترین جنایات را مرتکب می‌شوند.

باهنر ادامه داد: عزتی که امام راحل به مسلمانان و اسلام داد و گسترش آن در دنیا موجب شد تا دشمنان برای آن‌ها نقشه بکشند و برای فروپاشی اسلام دست به هر جنایتی بزنند. اکنون نیز کشورهایی چون سوریه، عراق، لبنان و یمن دچار گرفتاری‌های زیادی شده‌اند و استکبار نیز برای از بین‌بردن اسلام با پول کشورهای مسلمان جنگ نیابتی به راه انداخته‌ است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه جنایت تروریست‌ها در سایه سکوت مجامع بین‌المللی انجام می‌شود، گفت: آنچه که بیش از هر مسئله دیگری اهمیت دارد این است که آزادی تروریست‌ها و افتخار آن‌ها به اعمال مجرمانه‌شان در برابر سکوت معنی‌دار مجامع بین‌المللی اتفاق می‌افتد و این مسئله ایرانیان را می‌آزارد. نمی‌توانیم بپذیرم که غربی ها اعتقادی به مبارزه با تروریسم و حقوق بشر دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مغلطه غرب در محکومیت ایران در حمایت از کشورهای مظلوم و ستمدیده گفت: رسانه‌های صهیونیستی و استکباری فریاد می‌زنند که جمهوری اسلامی حامی تروریسم است و تفکرش جنگ با دنیاست. نهادهای بین‌المللی نیز گوش به فرمان غربی‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها هستند. آمریکایی‌ها از قدرت و ابزار موجود حتی از نهادهای بین‌المللی تحت سیطره خود برای رسیدن به اهداف منفعت‌طلبانه استفاده می‌کنند درحالی‌که جمهوری اسلامی ایران در پی تفاهم با دنیاست. نمونه آن پیشنهاد گفت‌وگو با ۱+۵ است و اگر این مذاکرات هم به نتیجه نرسد مطمئنا مشکل از جانب آمریکایی‌ها خواهد بود و اگر هم توافق‌نامه‌ای به امضا برسد حقانیت ما ثابت می‌شود و تحریم‌های ظالمانه غرب برداشته می‌شود که باز به نفع جمهوری اسلامی است.

۱۳۹۴/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...