نسخه چاپی

ارتش سوریه به یك كیلومتری «تدمر» رسید

نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود به سوی شهر تاریخی «تدمر»، موفق شدند ۵۰ تروریست داعشی را به اسارت بگیرند. ارتش به یك‌ كیلومتری «عروس صحرا» رسید.

به گزارش نما به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش سوریه به کمک نیروهای دفاع ملی و حزب الله لبنان از شب گذشته به پیشروی های خود از چهار محور به سمت شهر «تدمر» واقع در استان حمص ادامه دادند.

نیروهای سوری همچنین از بامداد امروز شنبه به کمک نیروهای حزب الله موفق شدند در ادامه پیشروی های خود به سمت تدمر به کمتر از یک کیلومتری این شهر از محور غربی نزدیک شوند.

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود به سمت تدمر با کمک نیروهای حزب الله موفق شدند نزدیک به 50 تن از تروریست‌های داعش را به اسارت بگیرند.

بنا بر این گزارش، ده‌ها نفر از تروریست‌های داعش روز گذشته در ادامه عملیات پاکسازی اطراف شهر تدمر کشته شدند.

به گزارش فارس، عناصر تروریستی داعش پس از تلفات سنگین و عقب‌نشینی از مناطق اطراف تدمر برای جبران شکست‌های خود بوسیله دو خودروی انتحاری بصورت جداگانه به دو نقطه از مواضع نیروهای سوری و حزب الله در اطراف این شهر حمله کردند که در این حملات نزدیک به هشت نفر از نیروهای ارتش سوریه و مقاومت کشته شدند.

نیروهای سوریه از روز چهارشنبه گذشته عملیات بزرگی را به کمک نیروهای حزب الله برای پاکسازی تدمر آغاز کرده‌اند.

حمله داعش در شرق حمص از دو محور برای ممانعت از نزدیکی ارتش به تدمر

بنا بر این گزارش، عناصر تروریستی داعش شب جمعه با هدف تصرف مناطقی از حومه شرقی استان حمص حملاتی سنگینی را علیه مواضع نیروهای سوریه از دو محور زیر آغاز کردند.

محور نخست؛ عناصر تروریستی داعش شامگاه جمعه حملات خود را با اعزام یک خودروی انتحاری به سمت مواضع نیروهای سوری آغاز کردند. همزمان بعد از انفجار این خودروی انتحاری به مواضع نیروهای سوری ده‌ها تن از تروریست‌های داعش خود را برای حمله آماده کرده بودند. نیروهای ارتش سوریه ونیروهای دفاع ملی بعد از اطلاع یافتن از حرکت خودروی انتحاری به سمت مواضع خود موفق شدند آن را قبل از رسیدن به هدف منهدم کنند اما بدلیل شدت مواد منفجره تعدادی از نیروهای سوری زخمی شدند و مقداری از مواضع ارتش سوریه تخریب شد اما کشته‌ای بر جا نگذاشت. عناصر تروریستی داعش بعد از اطلاع یافتن از آمادگی نیروهای سوری و شکست حمله خودروی انتحاری مجبور به عقب‌نشینی شدند.

محور دوم؛ از سوی دیگر عناصر تروریستی داعش جمعه شب حمله خود را به وسیله یک خودروی انتحاری جهت تصرف بخش‌هایی از مواضع نیروهای سوری در حومه شرقی استان حمص آغاز کردند. این عنصر انتحاری بوسیله خودروی حامل مواد منفجره حمله خود را به مواضع نیروهای ارتش سوریه در یک نقطه امنیتی نظامی در منطقه «جحار» واقع در حومه شرقی استان حمص آغاز کرد.در این حمله نیز نیروهای سوری موفق شدند خودروی انتحاری را قبل از رسیدن به مکان مورد نظر منهدم کردند.

اگر عناصر داعش در حملات شب گذشته خود موفق به انجام ماموریت می‌شدند بدون شک در ادامه پیشروی نیروهای سوری در اطراف شهر تدمر خلل ایجاد می‌کردند و به منزله اهرم فشاری علیه نیروی‌های سوری به شمار می‌رفت.

شهر تاریخی و باستانی تدمر (پالمیرا)تقریبا در مرکز کشور سوریه قرار دارد و حلقه ارتباطی مناطق شمالی و جنوبی و شرقی و غربی این کشور است. این شهر در 216 کیلومتری دمشق واقع شده است که از اردیبهشت سال جاری به دست عناصر تروریستی داعش افتاد.

۱۳۹۴/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...