نسخه چاپی

تهیه قانون مدیریت شهری توسط شهرداری تهران

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا با اعلام اینكه پیش نویس قانون مدیریت شهری توسط شهرداری تهران درمركز مطالعات شهر تهران تهیه شده، گفت: شهرداری برای اجرای مدیریت یكپارچه شهری آمادگی كامل دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر، ناصر امانی با بیان این که در متن برنامه سوم و چهارم و پنجم توسعه کشور به توانمندی شهرداری کشور برای اجرای قانون مدیریت یکپارچه اشاره شده است گفت: اگر بخواهیم به تنها شهرداری کشور که در حال حاضر آمادگی کامل برای اجرای این قانون را دارد اشاره کنیم، شاید فقط بتوانیم شهرداری تهران را نام ببریم. هرچند معتقد نیستم که سایر کلانشهرهای کشور امکان اجرای این قانون را ندارند.

معاون شهردار تهران افزود: اما با توجه به شناختی که از شهردار تهران دارم می توان گفت که آماده ترین مدیریت که توان اجرایی کامل مدیریت یکپارچه شهری را دارد، شهرداری تهران است که می تواند تصدی گری های دولت را به عهده بگیرد و اجرایی کند.

امانی مدیریت فعلی شهرهای کشور را مدیریت متفرقه دانست و دلیل عدم استقرار مدیریت شهری در شهرها را نبود قانونی برای حرکت به سمت استقرار مدیریت یکپارچه شهری عنوان کرد.

به گفته وی با وجود اینکه قانون مدیریت یکپارچه شهری وجود نداشت، شهرداری تهران تلاش کرده تا از طریق ارتباط منطقی و خوبی که با سازمان های خدمات رسان در شهر تهران داشته، حتی الامکان به سمت مدیریت یکپارچه شهری حرکت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری تهران در طول سال های گذشته رابطه خوبی با بسیاری از سازمان های خدمات رسان در شهر داشته است که نمونه اش را می توان در ایجاد رصد خانه شهر تهران ملاحظه کرد.

وی رصد خانه شهر تهران را فضایی دانست که شهرداری و سازمان های خدمات رسانی که در حال حاضر به مردم خدمات می دهند در آن به هم متصل می شوند و اطلاعاتشان را مبادله می کنند ، مکانی که دست کم اطلاعات نهادهای خدمات رسان متمرکز می شود و می توانند در کنار شهرداری تهران در مرحله برنامه ریزی همکاری کنند که به نظرم این اتفاق مشق مدیریت یکپارچه شهری است.

وی در این باره گفت: اگر بتوانیم اطلاعات شهرداری و نهادهای خدمات رسان را در جایی جمع آوری کنیم و اشراف اطلاعاتی در مورد تهران داشته باشیم، این حرکت بیانگر زمینه شکل گیری مدیریت یکپارچه شهری است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به دلایل توفیق شهرداری تهران در استقرار مدیریت یکپارچه شهری تأکید کرد: به دو دلیل می توان گفت که شهرداری تهران آمادگی کاملی برای اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری دارد. اول توانمندی شخص شهردار تهران چه به لحاظ دانش آکادمیک و چه به لحاظ سوابق مدیریتی موفقی که داشته و دوم هم سازمان اجرایی شهرداری تهران توانسته زمینه را برای شکل گیری چنین سازوکاری آماده کند.

۱۳۹۴/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...