نسخه چاپی

مثلث قدرتمند منصوریان برای فصل جدید

بدون شك مثلث نونگ، مومنی و امیری، نفت را به خواسته‌اش می‌رساند. حالا از این به بعد همه چیز به هنر علی منصور برمی‌گردد كه چطور از این بازیكنان به بهترین شكل استفاده كند.

به گزارش نما به نقل از روزنامه ایران ورزشی،‌ مربیان و اهالی فوتبال بر این باورند تیم‌هایی در لیگ موفق خواهند بود که در فصل نقل و انتقالات و بدون توجه به نام‌ها، بازیکنانی را جذب کنند که به کارشان بیایند و پازل‌شان کامل شود. البته در این روزهای فوتبال ما و حال و هوایی که دارد، پول حرف اول و آخر را می‌زند و می‌بینیم بسیاری از بازیکنان که مدعی تعصب داشتن به لباس باشگاه‌شان هستند، تا پول را نگیرند قراردادشان را امضا نمی‌کنند. با این حساب تیم‌هایی موفق می‌شوند که هم پول دارند هم پول‌شان را اصولی هزینه و خرج می‌کنند.

نفت تهران یکی از همان تیم‌هاست. علیرضا منصوریان که خوب می‌داند در فصل جدید کار سخت‌تری را نسبت به لیگ چهاردهم دارد، بدون سروصدا و هیاهوی کاذب سراغ بازیکنانی رفت که می‌توانند عصای دستش در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا باشند. او امین حاج‌محمد، حسین ابراهیمی و غلامرضا رضایی را نخواست و در عوض به‌جای آنها بازیکنانی را آورد که اگر بهتر از آنها نباشند کمتر نیستند. علی منصور قبل از هر چیز نفرات اصلی‌اش را حفظ کرد. تمدید قرارداد با مبعلی، امیری، بیرانوند، حمدی‌نژاد، شیری و ... کار مهمی بود که آنها انجامش دادند. برای تیمی که می‌خواهد مدعی باقی بماند این یک اصل است. کاری که سپاهان و ذوب‌آهن هم موفق به آن شدند. البته حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم یکی از دلایل حضور این بازیکنان در نفت تهران بود.

از درون دروازه شروع کنیم، جایی که علیرضا بیرانوند قرار دارد. او پس از مذاکراتی که با تراکتورسازی و پرسپولیس داشت، در نهایت ماند تا همچنان مرد شماره یک نفتی‌ها باشد اما مهم‌ترین تغییر در قلب خط دفاعی آنها به وجود آمده است. در فصل جدید به جای امین حاج‌محمد و پادوانی، شاهد زوج کارلوس سانتوس برزیلی و سید جلال حسینی خواهیم بود. سانتوس فصل گذشته در ذوب‌آهن عالی و زوج بسیار خوبی برای هادی محمدی بود و تنها دلیل جدایی‌اش که برخلاف میل یحیی گل‌محمدی و مجموعه باشگاه صورت گرفت به درخواست قرارداد بیشترش مربوط بود.

سید جلال حسینی هم بعد از اتفاقاتی که طی دو هفته گذشته برایش افتاد و تیم‌هایی مثل پرسپولیس و سپاهان او را نخواستند و بازیکنان دیگری را به او ترجیح دادند و باشگاه تراکتورسازی هم با پیشنهاد مالی‌اش موافقت نکرد، انگیزه‌های بسیاری برای اثبات شایستگی‌هایش دارد و بدون شک این دو مدافع میانی اگر به هماهنگی خوبی برسند، خیال علی منصور را راحت می‌کنند. سرمربی نفت تهران به مدافعان کناری‌اش اعتقاد دارد و به همین دلیل بازیکنی را در پست وحید حمدی‌نژاد و مهدی شیری جذب نکرد. در خط میانی هم علی عزتی جایگاه محکمی دارد و مثل فصل گذشته ایمان مبعلی مهندسی بازی را برعهده خواهد داشت.

از جایی که مبعلی بازی می‌کند تا دروازه حریف، بازیکنانی برای نفت بازی می‌کنند که هر کدام‌شان می‌توانند هر خط دفاعی را به زحمت بیندازند. منصوریان، پیام صادقیان را جذب کرده که اگر بتواند او را مدیریت کند عصای دستش خواهد بود. صادقیان هم مثل سید جلال حسینی سرشار از انگیزه است با این تفاوت که او می‌خواهد به تیم ملی برسد و مثل سید جلال به پرسپولیسی‌ها ثابت کند که در موردش اشتباه کرده‌اند.نفتی‌ها با جذب الویس نونگ از فولاد، پازل‌شان تکمیل شد. این مهاجم در نیم‌فصل دوم لیگ قبلی به فولاد اضافه شد و خیلی زود با بقیه هماهنگ شد، به‌طوری‌که 9 گل زد.

منصوریان او را در نوک خط حمله‌اش خواهد داشت، آن‌وقت با توجه به قرار گرفتن وحید امیری و مهدی مومنی در پشت سر او می‌تواند تیمش را در فاز هجومی بسیار قدرتمند کند. مومنی در تیم استقلال خوزستان که کاندیدای سقوط بود 8 گل زد و 7 پاس گل داد. بدون شک مثلث نونگ، مومنی و امیری، نفت را به خواسته‌اش می‌رساند. حالا از این به بعد همه چیز به هنر علی منصور برمی‌گردد که چطور از این بازیکنان به بهترین شکل استفاده کند. به همین دلیل توقعات از او در فصل آینده به مراتب بیشتر خواهد بود.

۱۳۹۴/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...