نسخه چاپی

تحركات برای بركناری معاون رییس جمهوری عراق

یك نماینده ائتلاف نیروهای عراقی تاكید كرد كه این ائتلاف نشست هایی محرمانه برای بركناری اسامه نجیفی از سمت معاون رییس جمهوری و تعیین جایگزینی برای وی از میان اعضای ائتلاف برگزار می كند.

به گزارش نما القدس العربی نوشت، "میزر حمادی سلطان" نماینده استان نینوا امروز (شنبه) اعلام کرد که برخی نشست ها و دیدارهای محرمانه در ائتلاف نیروهای عراقی در بغداد و امان برگزار می شود که هدف از آنها کنار زدن اسامه نجیفی است.

وی علت تلاش برای برکناری نجیفی را نحوه تعامل وی با این ائتلاف دانست، ائتلافی که وی را به سمت معاونت رییس جمهوری رساند و این علاوه بر دیدار محرمانه وی از ترکیه بدون اطلاع رهبران ائتلاف از محتوای این دیدار است.

سلطان خاطرنشان کرد که ائتلاف نیروهای عراقی ممکن است جمال کربولی رییس جنبش "حل" و یا احمد جبوری وزیر مشاور در امور استانها را به عنوان جایگزین نجیفی انتخاب کند.

این نماینده عراقی پیش بینی کرد که عملیات جمع آوری امضاهای نمایندگان ائتلاف نیروهای عراقی پس از تعطیلات عید فطر صورت بگیرد تا پس از آن به رییس مجلس نمایندگان ارائه و به رای گیری گذاشته شود.

اسامه نجیفی در دوره قبل پارلمان عراق ریاست مجلس عراق را برعهده داشت ولی در دوره جدید معاون رییس جمهوری عراق که سمتی تشریفاتی است را عهده دار است. چندی پیش سایت ویکی لیکس با انتشار یکی از اسناد سازمان اطلاعات عربستان، همکاری نزدیک اسامه نجیفی با مقام های سعودی برای ضربه زدن به وحدت ملی عراق در مقابل دریافت نیم میلیارد دلار را فاش کرد.

این امر موجب شد که وزیر خارجه عراق طی سخنانی اعلام کند که کشورش با اسناد ویکلی لیکس درخصوص ارتباط سیاستمداران عراقی با عربستان به طور جدی برخورد خواهد کرد.

منبع: العالم

۱۳۹۴/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...