نسخه چاپی

بحران مالی یونان اروپا را دچار دو دستگی كرده است

خروج یونان از منطقه یورو و دیدگاه های مختلف كشورهای اروپایی موجب دو دستگی در میان كشورهای این حوزه پولی شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، خبرگزاری رویتز در گزارشی درباره بحران مالی یونان و تاثیرات آن بر اروپا آورده است: خروج یونان از منطقه یورو و دیدگاه های مختلف کشورهای اروپایی موجب دو دستگی در میان کشورهای این حوزه پولی شده است.

کشورهایی مانند آلمان و فنلاند خواستار خروج یونان از منطقه پولی یورو هستند و بارها نیز این موضوع را علناً مطرح نموده اند.

از سوی دیگر کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا با این کار به شدت مخالف بوده و نشست امروز سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم قرار است در همین خصوص برگزار شود.

این در حالی است که برخی از کشورها رسماً از خروج یونان از منطقه یورو صحبت هایی را به میان آورده اند.

شنبه هفته جاری درخواست خروج موقت یونان از منطقه یورو توسط آلمان مطرح شد. بر این اساس، آلمان خواستار آن است که یونان به مدت ۵ سال از منطقه یورو خارج شود.

این سناریو از سویی با ادعای کمک های انسان دوستانه به یونان از سوی دیگر اقدامی برای مستحکم نمودن پایه و اساس منطقه یورو ارائه شده است.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروز و پیش از آغاز اجلاس سران کشورهای حوزه یورو در بروکسل گفت: مذاکرات سختی در پیش داریم و تحت هر شرایطی حاضر به توافق با یونان نخواهیم بود.

شایان ذکر است، نشست ۹ ساعته وزيران دارايی و اقتصاد ۱۹ کشور عضو حوزه پولی يورو شنبه شب بدون اتخاذ تصميم برای بررسی پيشنهادهای يونان و اعطای وام به آتن در بروکسل پايان يافت.

از همین رو قرار شد که وزيران دارايی و اقتصاد کشورهای عضو حوزه پولی يورو امروز يکشنبه،‌ درباره پيشنهادهای «آلکسيس سيپراس» نخست وزير يونان تصميم بگيرند.

۱۳۹۴/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...