نسخه چاپی

آمریكا برای توافق عجله ای ندارد

یك روزنامه آمریكایی در گزارشی نوشت كه اروپاییها در حال فشار برای توافق هسته‌ای نهایی با ایران در روز دوشنبه(امروز) هستند اما آمریكا می‌گوید كه عجله‌ای برای این كار ندارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک روزنامه آمریکایی خبر داد که سه کشور اروپایی خواهان توافق هسته‌ای ایران در روز دوشنبه هستند اما آمریکا در این باره عجله ندارد.

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ دوشنبه در حالی پیگیری خواهد شد که امروز آخرین روز از سومین ضرب‌الاجل تمدید شده برای حصول به توافق نهایی بین طرفین گفتگوها است.

در همین راستا یک روزنامه آمریکایی در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای وین از فشار سه کشور اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حصول توافق نهایی طی گفتگوهای امروز خبر داده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد: «اروپاییها خواهان حصول توافق هسته‌ای در روز دوشنبه بوده و بدین منظور فشار آورده‌اند اما واشنگتن می‌گوید برای حصول توافق نهایی تعجیل نخواهد کرد».

در گزارش این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات اروپایی آمده است: «مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۶ قدرت جهانی به نقطه موفقیت یا شکست رسیده است». این مقامات درباره شکست دیپلماسی در صورتی که تا دوشنبه شب توافق نهایی حاصل نشود، هشدار دادند.

وال استریت ژورنال همچنین نوشت: «اظهارات دیپلمات‌های ارشد اروپایی در پایتخت اتریش در روز یکشنبه نشان از واگرایی آنها از واشنگتن برای مسیر پیش رو در قبال تهران دارد».

در ادامه این مطلب به نقل از یک مقام اروپایی که به نام و ملیتش اشاره‌ای نشده، آمده است: «اگر تا دوشنبه شب توافق حاصل نشود، هیچ راهی برای ادامه مذاکرات نمی‌ماند».

۱۳۹۴/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...