نسخه چاپی

وزیر علوم مناظره درباره بورسیه‌ها را بپذیرد

جمعی از دانشجویان بورسیه با صدور بیانیه‌ای خواستار حضور محمد فرهادی در مناظره‌‌ای برای شفاف‌سازی در پرونده بورسیه‌ها شدند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جمعی از دانشجویان بورسیه با صدور بیانیه‌ای خواستار حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مناظره‌‌ با کامران دانشجو درباره پرونده بورسیه‌ها شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در ماه‌های گذشته و پس از موضع‌گیری دکتر فرهادی درباره دانشجویان بورسیه در برنامه نگاه یک با استدلا‌ های کاملا اشتباه، مطالبات زیادی از سوی دانشجویان بورسیه، تشکل‌های دانشجویی، رسانه‌ها و فعالین فرهنگی برای مناظره بین آقایان دکتر فرهادی و دکتر دانشجو صورت گرفت.

در نهایت با نامه‌نگاری یکی از تشکل‌های دانشجویی به طرفین، دکتر دانشجو وزیر پیشین علوم اعلام کردند که آمادگی کامل برای مناظره پیرامون بحث بورسیه‌ها را داشته و منتظر اعلام زمان برگزاری جلسه توسط متولیان برنامه هستند.

حال باید منتظر بود و دید که طرف مقابل که بارها در رسانه‌های مختلف، تخلف و اعمال غیرقانونی را به مسئولین وقت نسبت داده است، آیا حاضر است در این جلسه حضور یابد و از گفته‌های خود دفاع کند؟

این بیانیه می‌افزاید: در ماه­‌های اخیر ادعاهای مختلف معاونین فرهادی در مورد احکام نهادهای نظارتی (سازمان بازرسی و دیوان محاسبات) در برخورد با بورسیه‌ها، با تکذیب این نهادها روبرو شده است.

از سوی دیگر رئیس دیوان عدالت اداری هم در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از تصمیمات اخذ شده،از حقوق تضییع شده دانشجویان بورسیه سخن راند و کمیسیون اصل نود نیز با بررسی جوانب موضوع، بورسیه‌های اعطا شده را قانونی و در چارچوب آیین‌نامه‌ها و اختیارات وزیر وقت دانست.

در پایان این بیانیه آمده است: همه منتظرند تا ببینند آیا وزارت علومی که به همه چیز با عینک سیاست نگاه می‌کند، حاضر است از عملکرد خود در رسانه‌ای کردن بحث بورسیه‌ها و تهمت‌های بسیاری که به این دانشجویان مظلوم و بی‌گناه زده است، دفاع کند یا مانند همیشه با فرافکنی و حرکات حاشیه‌ای قصد دارد اصل موضوع را به محاق ببرد. همه منتظر پاسخ دکتر فرهادی و برگزاری رسمی این جلسه مناظره در محیطی بی‌طرف هستند.

۱۳۹۴/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...