نسخه چاپی

سیاری:در سفر به روسیه به اهداف خود دست یافتیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش كشورمان گفت:ما چه تحریم باشیم، چه تحریم نباشیم به دنبال افزایش سطح آمادگی خود هستیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، امیردریادار حبیب الله سیاری امشب (دوشنبه) درحاشیه مراسم افطاری بازنشستگان نیروی دریایی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: ما به دنبال ارتقای آمادگی خود برای مقابله با هرگونه تهدید با هر شدت و از سوی هرکسی هستیم.

وی در ادامه افزود: ما به وسیله بومی سازی تجهیزات خود هر روز بر موفقیت‌های خود می‌افزاییم و سلاح های جدید و مطابق با فناوری روز تولید می کنیم. اکنون ما انواع شناورها، اژدرها و رادارها را تولید کرده یا در حال تولید آن‌ها هستیم. تحریم باشد یا نباشد ما توان رزمی خود را ارتقا می‌دهیم. چه بسا خیلی جاها تحریم موجب خلاقیت ما هم شده است.

امیر سیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نیروی دریایی در طول سال رزمایش‌های تخصصی، سطحی، زیر سطحی، موشکی و جنگال را انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: بعد از ماه رمضان رزمایش ما آغاز می‌شود که این رزمایش در منطقه دوم ولایت برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی همچنین درباره ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی گفت: این ناوگروه هم اکنون درخلیج عدن و تنگه باب المندب حضور دارد و ماموریت این ناوگروه تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشور و برقراری امنیت برای شناورهای تجاری ماست. اکنون حضور نیروی دریایی موجب تامین امنیت منطقه شده و سایر کشورها حضور نیروی دریایی را در منطقه خلیج عدن برای تامین امنیت موثر می‌دانند.

وی درباره سفر اخیر خود به کشور روسیه نیز گفت: این سفر با سه هدف برگزاری اجلاس 5 جانبه کشورهای حاشیه دریای خزر، دیدار با فرماندهان نیروی دریایی کشورهای همسایه و بازدید از نمایشگاه دریایی کشور روسیه انجام گرفت که ما به هر سه هدف خود رسیدیم و در این سفر از تجهیزات جدید نیروی دریایی روسیه از جمله موشک‌ها و قایق‌های آن‌ها بازدید کردیم. اکنون نیروی دریایی روسیه حساب ویژه‌ای بر روی نیروی دریایی ما باز کرده است. این سفر با دعوت فرمانده نیروی دریایی کشور روسیه انجام گرفت.

فرمانده نیروی دریایی درپایان در پاسخ به این سوال که آیا درباره خرید تجهیزات نظامی از روسیه مذاکره‌ای انجام شد،گفت: این مذاکرات را وزارت دفاع انجام می‌دهد، ما فقط درباره نحوه همکاری و تعامل پیشنهاد خود را ارائه می‌کنیم. ما در سفر به کشور روسیه به تمام اهداف خود دست یافتیم.

۱۳۹۴/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...