نسخه چاپی

آیا عملیات داعش به كوزوو رسیده است؟

عکس خبري -آيا عمليات داعش به کوزوو رسيده است؟

دستگاه قضایی كوزوو امروز دوشنبه دستور بازداشت 5 مظنون به برنامه‌ریزی حمله تروریستی به شبكه آب آشامدینی پریشتینا پایتخت كوزوو را صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، پلیس کوزوو روز گذشته مقداری سلاح و ذخایر و مهمات و اسناد تبلیغی مربوط به گروه تروریستی داعش، در خودروی مظنونان در هنگام بازداشت کشف کرد.

دادگاه مسئول رسیدگی به این پرونده، به این دلیل حکم بازداشت مظنونان را صادر کرد زیرا در صورتی که آزاد باشند، ممکن است با از بین بردن ادله و مدارک و یا دستکاری کردن آنها، به روند قضایی فعلی آسیب برسانند.

5 مظنون نزدیک دریاچه ای که آب آشامیدنی پریشتینا را تامین می کند، بازداشت شدند. مقامات کوزوو روز گذشته آب پایتخت را به طور موقت قطع کردند تا از عدم آلودگی آن مطمئن شوند. وکلای مظنونان، اتهامات موکلان خود را رد کرده اند.

مقامات کوزوو جزییات بیشتری درباره این 5 مظنون ارائه ندادند، اما رسانه ها از احتمال وابستگی آنها به یک شبکه تروریستی مرتبط با داعش سخن گفتند.

بر اساس ارزیابی های وزارت کشور کوزوو حدود 300 نفر از اتباع این کشور در سوریه و عراق به صفوف گروه تکفیری داعش پیوسته اند و حدود 15 نفر از آنها نیز کشته شده اند.

دستگاه قضایی کوزوو در ماه می، بیش از 30 نفر مشکوک به پیوستن به داعش در سوریه یا مظنون به برنامه ریزی برای حرکت به آنجا و یا جذب برخی اشخاص بودند، به تروریسم متهم کرد.

کوزوو در ماه مارس گذشته، قانونی صادر کرد که به موجب آن شهروندانی که برای جنگ عازم خارج از کشور می شوند، به 15 سال حبس محکوم می کند.

۱۳۹۴/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...