نسخه چاپی

انگلیس اقامت دانشجویان خارجی را ممنوع می‌كند

دولت انگلیس در نظر دارد اقامت و اشتغال دانشجویان خارجی در این كشور را ممنوع كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دولت لندن در راستای سیاست ضد مهاجرتی خود قصد دارد اقامت و اشتغال دانشجویان خارجی را در انگلیس ممنوع کند.

این اقدام در راستای دستورات جدید ترزا مِی، وزیر کشور انگلیس برای جلوگیری از افزایش مهاجرت به این کشور انجام می‌شود.

بر این اساس، دانشجویان خارجی ناچارند انگلیس را ترک کنند و سپس دوباره برای بازگشت به این کشور درخواست بدهند.

بر پایه گزارش‌ها، این قوانین جدید که در مورد همه دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد دیگر اجازه نمی‌دهد افراد به بهانه تحصیل در دانشگاه، «ویزای کار در انگلیس» دریافت کنند.

جوزف اوکینو، نویسنده و تحلیلگر سیاسی در این رابطه می‌گوید دانشجویان میلیاردها دلار و میلیاردها پوند به اقتصاد انگلیس کمک می‌کنند و اتخاذ چنین سیاستی علیه آنها عادلانه نیست.

به گزارش پرس تی وی، آمار رسمی نشان می‌دهد ۱۲۱ هزار دانشجوی خارجی از ژوئن پارسال تا ژوئن امسال وارد انگلیس شده‌اند اما تنها ۵۱ هزار دانشجو این کشور را ترک کرده‌اند.

دولت لندن بر این باور است که شمار دانشجویان خارجی که به انگلیس می‌آیند تا سال ۲۰۲۰، سالانه بیش از ۶ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش رسانه‌های انگلیسی، وزیر کشور انگلیس با اقدام علیه ۸۷۰ دانشگاه «ساختگی» آنها را از پذیرش دانشجوی خارجی منع کرده است.

با وجود این، حزب محافظه‌کار حاکم بر انگلیس وعده داده است از این نیز فراتر رود. لندن قصد دارد نگذارد افراد با گرفتن ویزای دانشجویی بدون داشتن شغل به آسانی وارد این کشور شده و از مزایای دولتی بهره ببرند.

بر اساس قوانین جدید، به دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا مجوز کار اعطا نخواهد شد و آنها نمی‌توانند پس از پایان تحصیلاتشان درخواست تمدید ویزا کنند.

بر اساس این طرح انتظار می‌رود مدت زمان اقامت دانشجویان نیز به دو سال کاهش یابد.

۱۳۹۴/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...