نسخه چاپی

حیدر العبادی: آزادی نزدیك است

همزمان با پیشروی گسترده نیروهای عراقی در استان الانبار به ویژه شهر فلوجه، نخست‌وزیر عراق كه روز دوشنبه به منظور نظارت بر عملیات آزادسازی الانبار به این استان رفته بود در اظهاراتی از نزدیكی آزادی استان الانبار خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: همزمان با پیشروی گسترده نیروهای عراقی در استان الانبار به ویژه شهر فلوجه، نخست‌وزیر عراق که روز دوشنبه به منظور نظارت بر عملیات آزادسازی الانبار به این استان رفته بود در اظهاراتی از نزدیکی آزادی استان الانبار خبر داد.

نیروهای عراقی روز دوشنبه رسما عملیات آزادسازی استان الانبار، بزرگترین استان عراق را آغاز کردند و تاکنون در اولین مرحله عملیاتشان توانسته‌اند پیشروی خوبی داشته باشند.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در این خصوص گفت نیروهای عراقی در استان الانبار پیشروی‌هایی داشته‌اند و محور منتهی شونده به منطقه «کریمش»، روستای «الطراح» و دیگر روستاهایی را که در مسیر منطقه "ناظم الثرثار" به "ناظم التقسیم" قرار دارند آزاد کرده‌اند.

به گفته العبیدی نیروهای عراقی همچنین تعداد زیادی از بمب هایی را که داعش در مسیر کار گذاشته بود، خنثی کردند.

العبادی: به زودی الانبار آزاد می‌شود

در همین راستا، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق که به منظور نظارت مستقیم بر عملیات و برنامه‌های آزادسازی این استان به الانبار رفته و در جریان پیشروی نیروهای عراقی در این استان قرار گرفت در سخنانی تاکید کرد: قهرمانان ارتش، پلیس، نیروهای مردمی و عشایر به زودی پیروزی در آزادسازی الانبار را بشارت می‌دهند.

خوش‌بینی مقامات عراق به موفقیت عملیات آزادسازی الانبار

همزمان با ابراز خوش‌بینی العبادی و العبیدی به موفقیت عملیات آزادسازی الانبار، کابینه عراق نیز در جلسه هفتگی خود بر عزم عراق برای آزادسازی تمامی مناطق تحت اشغال داعش تاکید و پیروزی نیروهای ارتش، داوطلبان مردمی، پیشمرگ‌ها و عشایر در تمامی محورها را ستود.

در همین راستا، کریم النوری، یکی از رهبران نیروهای مردمی عراق اعلام کرد که این نیروها مناطق وسیعی در شهر فلوجه، دومین شهر بزرگ استان الانبار را آزاد کرده و کنترل پل الکرمه و الصقلاویه در غرب فلوجه و پل «الیابانی» میان رمادی و الانبار و کارگاه‌های سیمان‌سازی و دیگر کارگاه‌های فلوجه و مناطق استراتژیک دیگر را در دست گرفته‌اند.

به گفته النوری نیروهای عراقی فلوجه را از تمامی محورها محاصره کرده‌اند و عملیات آزادسازی به رغم بمب‌های زیادی که داعش کار گذاشته است، ادامه دارد.

تلاش‌ داعش برای ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی در فلوجه و تهدید به اعدام

در همین حال منابع عراقی اعلام کردند داعش برای ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی مساجد، مسیرها، مقر نهادهای رسمی و تمامی مراکز را بمب‌گذاری کرده است.

به گفته فاضل الغراوی داعش اقدامات ویژه‌ای را در فلوجه اتخاذ کرده که هدف از آن آسیب رساندن به غیرنظامیانی است که هنوز در این شهر حضور دارند.

وی تاکید کرد که داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و مانع از خروج آنها از شهر می‌شود.

علاوه بر این داعش تمامی نیروهای خود را که از جنگ الانبار فرار کنند، اعدام می‌کند. به گفته برخی منابع، داعش اعلام کرده تمامی کسانی را که عقب‌نشینی کرده یا فرار کنند، اعدام می‌کند. این اقدام داعش پس از حملات کوبنده نیروی هوایی عراق به مراکز آنها در استان الانبار به ویژه شهر فلوجه صورت می‌گیرد.

در شهر رمادی مرکز استان الانبار نیز جنگنده‌های ائتلاف 29 حمله هوایی را علیه داعش در اطراف این شهر انجام دادند که موجب منهدم شدن تعداد زیادی از تجهیزات و مراکز داعش شد.

۱۳۹۴/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...