نسخه چاپی

بیكاری علت ورود به زندان ۷۰ درصد زندانیان در كشور است

رئیس سازمان بازرسی كل كشور بیكاری را یكی از اصلی‌ترین مشكلات فعلی كشور بیان كرد و گفت: علت ورود بیش از ۷۰ درصد زندانیان، معضل بیكاری است.

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، ناصر سراج پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه بازرسان کل قدیم و جدید استان کرمانشاه در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه، اظهار کرد: سازمان بازرسی وظیفه نظارتی دارد و بازرسی‌های این سازمان نیز در همین رابطه انجام می‌گیرد.



سراج با اشاره به اینکه ما به‌دنبال مچ‌گیری نیستیم، ادامه داد: نظارت در اولویت امور قرار دارد و ما به بازرسی در مرحله بعد از نظارت توجه داریم و نگاه مدیران سازمان بازرسی کمک و راهنمایی است.



رئیس سازمان بازرسی کل کشور خدمت کردن به مردم را وظیفه مسئولان بیان کرد و گفت: فساد در تمام کشورهای دنیا وجود دارد و این فساد در بخش اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار دارد.



این مسئول با اشاره به تفاوت نوع برخورد با مفاسد اقتصادی در کشورهای مختلف، عنوان کرد: در همه جای دنیا رویکرد اصلی مبارزه با فساد و برچیدن آن از ریشه است.



سراج قوانین موجود در ایران برای برخورد قانونی با فساد را بسیار خوب و جامع برشمرد و تصریح کرد: این قوانین مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.



به گفته وی، زمانی‌که بنده مسئولیت سازمان بازرسی را بر عهده گرفته‌ام تاکنون تلاش شده قانون‌گرایی در امر مبارزه با فساد در دستور کار قرار بگیرد و شفافیت تاثیر زیادی در تحقق این موضوع دارد، لذا باید در زمینه افشای فساد باید رسانه‌ها بیشتر ورود پیدا کنند.



این مسئول عمل به قانون و قانون‌گرایی را تنها راه مبارزه با فساد بیان کرد و متذکر شد: تاکید اصلی همواره بر مبارزه و برخورد جدی با فساد است و با توجه به اقدامات انجام گرفته طی سال قبل، رتبه ایران در مسئله مبارزه با فساد، هشت پله ارتقا یافت.



رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبارزه با فساد را یک موضوع مهم عنوان کرد که نیاز به آن در سه قوه وجود دارد و ریشه‌کن شدن فساد را نیازمند عزم ملی دانست.



وی با بیان اینکه بیکاری یکی از اصلی‌ترین مشکلات فعلی کشور است، تاکید کرد: علت ورود بیش از 70 درصد زندانیان در کشور، معضل بیکاری است.

۱۳۹۴/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...