نسخه چاپی

تعریض 3 برابری پیاده‌راه خیابان ولیعصر

تعریض خیابان ولیعصر از 5 متر به 15 متر در جلسه امروز شورای شهر با اكثریت آرا مصوب شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنابررسی طرح الزام شهرداری تهران برای ارائه لایحه احداث پیاده‌راه در مسیر غربی خیابان ولیعصر (عج) حد فاصل میدان ونک تا تقاطع بزرگراه شهیدچمران توسط کمیسیون معماری و شهرسازی شورا روی میز صحن علنی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به لزوم حفاظت و بهره‌مندی از کریدورهای بصری میدان ولیعصر، گفت: لزوم ایجاد امکان پیاده‌روی مطلوب در محورهای شهری و همچنین ثبت خیابان ولیعصر در فهرست آثار ملی، دلایل تصویب این طرح است.

وی با بیان اینکه عمده ساختمان‌های در این محور برای ساختمان‌های دولتی هستند و عمدتا برای تعریض پیاده‌رو باید از حیاط این سازمان‌ها استفاده کرد، گفت: نظر به اهمیت خیابان ولیعصر، تعریض پیاده‌رو در ضلع غربی محور حد فاصل میدان ونک تا بزرگراه شهیدچمران و همچنین در راستای تحقق اهداف برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران با هدف بهینه کردن تسهیلات دسترسی و استفاده عابران، معلولان و سالمندان بوده است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: براساس این طرح شهرداری تهران مکلف است حداکثر تا مدت 3 ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، لایحه توسعه پیاده‌رو در مسیر غربی خیابان ولیعصر بدون تغییر در ابعاد محور سواره را به شورای شهر ارائه دهد.

سالاری افزود: براساس پیش‌بینی‌ها باید پیاده‌رو از 5 متر به 15 متر افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، در ادامه اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با اعلام مخالفت خود برای تصویب فوریت این طرح گفت: شهرداری تهران اولویت‌های مهم‌تری در دستور کار دارد و باید به آنها بپردازد.

همچنین محسن سرخو با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌سازی آداب خاص خود را دارد، گفت: قطعا خاطره پیاده‌راه 17 شهریور تکرار خواهد شد و این در حالی است که ساخت این پیاده‌رو مغایر با برنامه پنج ساله است.

به گزارش ایسنا، در ادامه احمد دنیامالی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران که به عنوان موافق این طرح صحبت می‌کرد، با اشاره به معضل چاقی و عدم سلامت شهروندان گفت: در حال حاضر نمی‌خواهیم هزینه‌ای برای مدیریت شهری ایجاد کنیم اما باید محورهای ما متناسب با بهبود شرایط سلامت مردم ایجاد شود.

همچنین اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل نیز که به عنوان موافق صحبت می‌کرد، گفت: خیابان ولیعصر به دلیل زیبایی آن همیشه مورد توجه بوده و این در حالیست که تعریض پیاده‌راه به دلیل وجود سازمان‌های دولتی غیرممکن نیست و تنها بخشی از حیاط آنها در طرح تعریض قرار خواهد گرفت.

در ادامه پژمان پشمچی‌زاده معاون شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه عمده اراضی این محور متعلق به سازمان‌های دولتی است، گفت: با این حال چند پلاک نیز مربوط به افراد حقیقی است که تملک آنها بار مالی برای شهرداری دارد.

وی با اشاره به قرار گرفتن سازمان صداوسیما در این محور گفت: قطعا تعریض پیاده‌راه در این محور مسائل حساسی را به همراه دارد.

در ادامه مهدی چمران رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه تملک زمین‌های غیردولتی بار مالی برای شهرداری به همراه دارد، گفت: پیشنهاد می‌شود بررسی این طرح با اصلاحاتی مصوب شود.

احمد مسجدجامعی نیز با بیان اینکه از میدان راه‌آهن تا میدان تجریش 18 کیلومتر مسافت است که 60 هزار اصل درخت در آن کاشته شده، گفت: باید در طرح تعریض پیاده‌رو خیابان ولیعصر به سند میراث طبیعی توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در پایان طرح الزام شهرداری تهران برای ارائه لایحه احداث پیاده‌راه در مسیر غربی خیابان ولیعصر همراه با اصلاحاتی از جمله تاکید بر اولویت‌های برنامه پنجم، انجام طرح موضعی و توجه به سند میراث طبیعی، با اکثریت آرا به تصویب رسید.

۱۳۹۴/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...