نسخه چاپی

تعیین مبلغ زكات فطره برنج

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاكید بر تقویت فرهنگ زكات فطره بین خانواده‌ها، گفت: مبلغ زكات فطره برنج در مازندران ۵۰۰۰ تومان تعیین شد.

به گزارش نما ، آیت الله علی معلمی در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به اینکه با آغاز ماه شوال عید بزرگ مسلمان و عید فطر فرا می‌رسد، اظهار داشت: خداوند رحمان خواهان اقامه نماز در این روز و توجه به فقرا را مورد تاکید قرار داده است.

وی گفت: اجتماع روز عید فطر می‌تواند در پیوند و همدلى مسلمانان نقش مهمی داشته باشد.

امام جمعه قائم‌شهر بیان داشت: در روز عید فطر کینه‏‌ها تبدیل به دوستى و همدلى مى ‌شود و مؤمنان در یک صف واحد احساس اتحاد و نزدیکى بیشترى به همدیگر مى‏‌کنند.

وی به اهمیت حضور جوانان در نماز عید فطر اشاره کرد و افزود: حضور هرچه بهتر و باشکوه‌تر مردم در نماز عید فطر به ویژه جوانان موجب ناامیدی دشمنان و استکبار می‌شود.

معلمی گفت: در قرآن کریم هر جا صحبت از اقامه نماز می‌شود بعد از آن مسلمانان را به پرداخت زکات دعوت می‌کند.

وی افزود: فطریه به عنوان یکی از موارد زکات واجب مطرح می‌شود که با پرداخت آن مهر قبولی اعمال، بیمه شدن تا سال آینده و تأمین نیازهای نیازمندان می‌شود.

معلمی گفت: مصرف زکات فطریه اولویت با فقرا و مساکین بستگان بوده و اگر در محله یا نزدیکان نبودند می‌توانند به کمیته امداد و یا بهزیستی پرداخت کنند تا در کارهای عام المنفعه مصرف شود.

وی با بیان اینکه زکات فطره نوعی ادای دین است, افزود: با پرداخت زکات فطریه و نماز عید رستگاری مومنان مهر تایید می‌خورد.

امام جمعه قائم‌شهر گفت: زکات برای هر نفر 3 کیلوگرم از برنج ،گندم و خرما بوده که می‌توانند قیمت آن را نیز به جای کالا پرداخت کنند.

معلمی افزود: نرخ‌های اجناس در شهرهای مختلف فرق می‌کند و هر کسی باید طبق قیمت همان شهری که در آن زندگی می‌کند زکات فطریه را بپردازد.

وی بیان کرد: برنج در تهران کیلویی 10 هزار تومان و در مازندران 5 هزار تومان باشد, فرد مازندرانی باید 5 هزار تومان را پرداخت کند.

وی گفت: زکات فطره برای میهمانی که آخرین روز ماه رمضان افطار در خانه صاحبخانه باشد, تعلق نمی‌گیرد مگر آنکه شب برای خوابیدن در آنجا بماند یعنی طلوع خورشید در خانه صاحبخانه باشد.

معلمی افزود: باید نماز عید فطر در فضای باز خوانده شود تا مسلمانان با جماعت بیشتری حضور پیدا کنند.

۱۳۹۴/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...