نسخه چاپی

ایجاد مثلث اصلاح‌طلبی در انتخابات آینده

عکس خبري -ايجاد مثلث اصلاح‌طلبي در انتخابات آينده

عضو هیئت مؤسس حزب كارگزاران گفت:‌ خاتمی، نوری و موسوی خوئینی‌ها كه هر كدام نمایندگی یك یا چند گروه اصلاح‌طلب را برعهده دارند باید با یكدیگر به توافق برسند و مدیریت این اصلاح‌طلبان را در انتخابات آتی به عهده بگیرند.


به گزارش نما ، محمد‌علی نجفی از بنیانگذاران حزب‌کارگزاران و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت خاتمی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در حال حاضر تشکیلات لازم را ندارد؛ اظهار داشت: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند به عنوان یک جریان سیاسی در صحنه حضور داشته و کار خود را شروع کنند اولاً نیاز دارند به یک اتاق فکر برای استراتژی‌های لازم را طراحی کنند و ثانیاً یک تشکیلات که بتوانند در آن چارچوب فعالیت سیاسی خود را دنبال کنند.

این عضو شورای شهر یکی از ضعف‌های اصلاح‌طلبان را این موضوع دانست و افزود: امیدوارم اصلاح‌طلبان نداشتن اتاق فکر و تشکیلات را برطرف کنند؛ ظاهرا بحث‌هایی در این زمینه وجود دارد؛ اگر چنین مسائلی را مورد توجه قرار دهند احتمالا این ضعف‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه جریان اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده هنوز هیچ بحثی به صورت جدی نداشته است، یادآور شد:‌ اما ممکن است برخی گروه‌ها یا افرادی که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند الان در مخیله خود چنین بحث‌هایی را مدنظر داشته باشند اما جنبه سازمانی و تشکیلاتی ندارد.

نجفی درباره محوریت اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نیز گفت که بنده نظرم این است سه عنصر اصلی در جریان اصلاح‌طلب یعنی خاتمی، نوری و موسوی خوئینی‌ها که هر کدام نمایندگی یک یا چند گروه اصلاح‌طلب را برعهده دارند باید با یکدیگر به توافق برسند و مدیریت و رهبری این کار را در دوره بعد به عهده بگیرند.

عضو مؤسس حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: این سه نفر هر کدام سخنگو و نماینده جریان‌های اصلاح‌طلب هستند و اگر به توافق برسند 90 درصد اصلاح‌طلبان در آن صورت توافق کرده‌اند و مسائل حل می‌شود.

۱۳۹۱/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...