نسخه چاپی

داعش امارات را هم تهدید كرد

گروه تروریستی داعش در واكنش به اعدام یك شهروند اماراتی به جرم قتل یك زن آمریكایی، دولت امارات را تهدید به حمله كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سایت روزنامه عربی 24 نوشت: اعضای گروه تروریستی داعش در پاسخ به اعدام آلاء بدر عبدالله الهاشمی (30 ساله)، شهروند اماراتی که به قتل یک زن آمریکایی در مرکز تجاری در ابوظبی در ماه دسامبر گذشته متهم شده بود، در اظهاراتی علنی، دولت امارات را تهدید کردند.

داعش ضمن" کافر " خواندن دولت امارات، اعدام الهاشمی را «وفاداری به کافران و پشت کردن به مسلمانان» دانست.

به نظر می‌رسد تهدیدات داعش جدی است؛ چراکه در حساب کاربری یکی از اعضای مشهور این گروه عنوان شده است: جمعه، مسوول هماهنگی داعش دولت امارات وعده بمب‌گذاری در این کشور را می‌دهد.

نمر الذیابی، یکی از اعضای عربستانی داعش که مشهورترین شاعر این گروه تروریستی است در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: دولت "کافر" امارات صبر کن، شما درب‌های جهنم را به روی خود گشوده‌اید. ما هرگز خون خواهر خود را فراموش نخواهیم کرد پس منتظر بمب‌گذاری‌ها و سربریدن‌ها باشید.

حجی بکر الجرزاوی، یکی از اعضای داعش در عراق نیز اعلام کرد: "آیا امارات می‌داند چه تعداد بمب پس از کشته شدن دعاء در کردستان منفجر شد؟ به خدا قسم به بمب‌های قوی‌تری برای انتقام خون آلاء به امارات بازمی‌گردم!"

طبق نظر کارشناسان آنچه بیش از همه داعش را در مساله اعدام الهاشمی خشمگین کرده، مخالفت اعدام وی با اصول شریعت اسلام در مورد قصاص مسلمانی است که یک کافر را به قتل برساند. همچنین برداشتن حجاب آلا حین بازداشت و انتشار فیلم آن در رسانه‌ها از دیگر دلایل این خشم داعش است.

این‌گونه تهدیدات داعش علیه امارات اولین‌بار نیست که رخ می‌دهد. این گروه تروریستی پیش از این نیز امارات را از زمان شرکت در ائتلاف آمریکایی ضدداعش در سپتامبر سال گذشته بارها تهدید کرده است.

علاوه بر امارات، داعش در نوار ویدئویی ضمن دعوت از حامیان خود به جنگ در الجزایر و تهدید مردم این کشور، مدعی شد یک گروه افراطی در الجزایر با بغدادی "بیعت" کرده است.

۱۳۹۴/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...