نسخه چاپی

الحیات: بمب هسته‌ای عربی یك ضرورت است

روزنامۀ سعودی الحیات، دستیابی اعراب به برنامه هسته‌ای نظامی را ضرورتی بسیار جدی دانست.

به گزارش نما به نقل از العالم، "جهاد الخازن" در مقاله ای در وبگاه روزنامۀ الحیات که ارگان دولت عربستان به شمار می رود، نوشت: با وجود سرزنش مخالفانم، من همچنان بر ضرورت دستیابی کشورهای عربی به سلاح هسته ای تاکید می کنم.
وی افزود: با توجه به این که "اسرائیل" سلاح هسته ای در اختیار دارد، کشورهای عربی به ویژه عربستان و مصر، اجازه ندارند و حق ندارند که ملت هایشان را در برابر این رژیم بی دفاع رها کنند.
الخازن در ادامه با اشاره به امضای توافقنامه هسته ای میان ایران و کشورهای 5+1 خاطر نشان کرد: این توافق، به ضرر ما بود و اگر نیک بنگریم، ضرورت آغاز برنامه هسته ای عربی را ضروری خواهیم یافت.
الخازن در حالی بر ضرورت مسلح شدنِ اعراب به سلاح هسته ای داد سخن می دهد که توافق هسته ای ایران و کشورهای غربی، بر اساس عدم فعالیت هسته ای نظامی استوار است.
اما خوانندگان وبگاه الحیات، چندان با نظر نویسنده مقاله موافق نیستند. فوزی ریاض الشاذلی، با بیهوده تلقی کردن تلاش اعراب برای دستیابی به بمب هسته ای، تاکید کرد که هیچ یک از کشورهای دارای بمب هسته ای نظیر آمریکا و پاکستان، این فن آوری را در اختیار اعراب قرار نخواهند داد.
وی تاکید کرد: واقعیت آن است که اعراب، بیش از بمب هسته ای، به بمب نوگرایی به تمام معنی کلمه نیازمندند؛ آن ها باید در درجه نخست، بمبی فکری را در کشورهای خود منفجر کنند، مسائل دیگر، در درجه های بعدی هستند.
یکی دیگر از کاربران به نام قحطان، خطاب به نویسنده مقاله نوشت: جناب جهاد الخازن، آن چه درباره آن صحبت می کنی، فن آوری هسته ای است، نه سمبوسه یا نان محلی. لباسی که ما می پوشیم، خارجی است، خشک شویی های کشورهایمان، خارجی هستند، کسانی که خانه هایمان را تعمیر می کنند، خارجی هستند، گردانندگان رستوران های ما خارجی هستند، حتی رفتگران خیابان های ما هم خارجی هستند. ما حتی قادر نیستیم ساده ترین خدمات عمومی را هم شخصا فراهم کنیم، آن وقت انتظار دارید فن آوری هسته ای داشته باشیم؟
در پایان، یکی از کاربران به نام رحاله، در صحت گفته های مقاله نویس الحیات ابراز تردید کرد و نوشت: سال ها بود که شما می گفتید، توافق هسته ای (میان ایران و کشورهای 5+1) به هیچ وجه حاصل نخواهد شد، و اکنون می بینیم که این توافق حاصل شده است...

۱۳۹۴/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...