نسخه چاپی

لبیك هنرمندان به فرمان استكبار‌ستیزی رهبر انقلاب

پس از سخنان رهبری مبنی بر ضرورت «ادامه‌ مبارزه با استكبار»، از نسل جوان هنرمندان و اهالی فرهنگ انقلاب تا پیشكسوتان این عرصه برای ادامه مسیر استكبارستیزی اعلام آمادگی كردند.

به گزارش نما، پس از سخنان رهبري مبني بر ضرورت «ادامه‌ مبارزه با استكبار»، از نسل جوان هنرمندان و اهالي فرهنگ انقلاب تا پيشكسوتان اين عرصه براي ادامه مسير استكبارستيزي اعلام آمادگي كردند.

در روز دوشنبه و در مراسم افطاري دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي بنري نصب شده بود كه روي آن جمله چند روز پيش مقام معظم رهبري كه تأكيد كردند: «امريكا اتم مصاديق استكبار است، خودتان را براي ادامه‌ مبارزه با استكبار آماده كنيد» نقش بسته بود. فعالان فرهنگي و هنري و رسانه‌اي انقلاب اسلامي ضمن گرفتن عكس يادگاري، آمادگي خود را در مسير مبارزه با استكبار جهاني اعلام كردند. در اين بنر علاوه بر نوشته شدن كلام رهبري، تصاويري از جنايات امريكا در 100 سال اخير نشان داده شده بود.

علي‌محمد مؤدب، شاعر و نويسنده نام‌آشناي كشورمان يكي از اين هنرمندان است كه درباره اعلام آمادگي جهت لبيك به مقام معظم رهبري مي‌گويد: همانطور كه در كلام امام خميني(ره) نيز وجود دارد آنجا كه فرمودند(نقل به مضمون) اگر در سرتاسر امريكا مسجد بسازند و بر بالاي گلدسته‌هاي آن مساجد نيز اذان بگويند ما همچنان مرگ بر امريكا مي‌گوييم. واقعيت اين است كه امريكا در طول تاريخ معاصر بارها خوي جنايتكارانه و استكباري‌اش را در جاي‌جاي دنيا با روش‌هاي مستقيم يا غيرمستقيم عملي و غيرعملي نشان داده است. اينكه ما چكار بايد بكنيم مربوط به بحث شناخت وظايف و كارهايمان مي‌شود. اينكه بايد امريكا را بهتر بشناسيم و طبيعتاً نتيجه اين شناخت و آگاهي در آثار و نوشته‌هاي ما متبلور و عيان خواهد بود. يك معضل اساسي كه ما داريم اين است كه بخشي از مردم و جوانان ما ممكن است گمان كنند امريكا يك نظام و حكومت گل و بلبلي است مانند پديده زشتي كه اين روزها شاهدش هستيم و برخي به بهانه‌هايي با بالا بردن يك تابلويي اعلام كردند «ايران، امريكا پيوندتان مبارك!» جملگي به خاطر عدم شناخت و جهالت نسبت به امريكا و استكبار است.


جهانگير الماسي يكي ديگر از اين هنرمندان است كه با اشاره به اينكه واژه استكبار براي ما ايراني‌ها و مسلمان‌هايي كه با انقلاب آشنا هستند، يك معنايي دارد كه خيلي نزديك به واژه امپرياليست است كه جهانخواري بي‌چون و چراي سرمايه‌داران را مدنظر دارد و اينكه اينها به هيچ اخلاق، شرافت و حد و مرزي به غير از منافع‌شان قائل و پايبند نيستند، مي‌گويد: به گونه‌هاي مختلفي مي‌توان با اين خوي حيواني برخي كشورها و افراد مواجه شد و مقابله كرد. بديهي است يكي از اين راه‌ها همان مواجهه نظامي است كه رزمندگان غيور كشورمان در جريان هشت ساله دفاع مقدس آن راه را طي كردند. اما نوع ديگر مواجهه با آن در عرصه‌هاي فرهنگي و هنري است كه طبيعتاً از نظر شكلي و محتوايي با نوع مواجهه نظامي كاملاً متفاوت است. شيوه‌اي كه من فكر مي‌كنم يك دست‌اندركار امور هنري مي‌تواند به كار بگيرد، اين است كه اولاً چرايي انجام كار در اين عرصه را متوجه باشد. به كلام ديگر بداند كه مقصود و منظورش از انجام امور هنري صرفاً كسب درآمد و شهرت و امكاناتي براي زندگي كردن است يا اينكه اهداف غيرمادي و والاتري همانند چيزي كه ائمه معصومين عليهم‌السلام در مواجهه با ظلم و استكبار مي‌خواستند (نه در همان سطح بلكه به فراخور ظرفيتش) كه ترجمان جمله معروف امام حسين عليه‌السلام يعني «الحياه عقيده و الجهاد» است. اگر چنين باشد، تربيت انسان‌ها با تعالي‌بخشي و آگاهي‌سازي، روشنگري و تربيت روحي انسان‌ها به صورت مستقيم و غيرمستقيم، جزو وظايف يك هنرمند متعهد است.

محمد گلريز، خواننده انقلابي كشورمان نيز در اين باره مي‌گويد: ما نبايد فراموش كنيم كه حضرت امام خميني(ره) امريكا را شيطان بزرگ ناميدند. اين جمله از نظر بار معنايي جمله بسيار مهم و سنگيني است. اين شيطان بزرگ بودن يعني اينكه تحت هيچ شرايطي امريكا با مردم ما سر سازگاري و دوستي نخواهد داشت. ما بايد در مسير استكبارشناسي و بعد از آن استكبارستيزي كه مورد نظر مقام معظم رهبري است، حركت كنيم. بهترين راه در اين مسير نيز اين است كه همگي پشت سر ولايت در حركت باشيم و گوش به فرمايشات ايشان داشته باشيم و به آن ارج و احترام بگذاريم.

گلريز مي‌افزايد: به تجربه ثابت شده است كه هرگاه مردم گوش به فرمان ولايت داشتند و با بصيرت لازم در مسير انقلاب حركت كردند، مثل جريان فتنه 88، دشمن و حيله‌هاي خناسانه‌اش كاري از پيش نبرده‌اند. من هم به عنوان يك هنرمند سعي‌ام بر اين است كه با كلام يا صدا و ديگر آثار هنري كه بتوانم انجام بدهم در اين مسير حركت كنم. ما اعتقاد داريم تا زمان ظهور حضرت حجت عجل‌الله تعالي فرجه‌ الشريف دفاع مقدس در همه زمينه‌ها ادامه دارد. خصوصاً هنرمندان در اين زمان به دليل محبوبيتي كه در بين مردم دارند، داراي اثرگذاري هستند و وظيفه خطيري در راستاي استكبارستيزي برعهده دارند.

منبع: جوان آنلاین

۱۳۹۴/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...