نسخه چاپی

قالیباف: زحمات تیم مذاكره‌كننده قابل تقدیر است

شهردار تهران گفت: ما منكر مشكلات اقتصادی و ضعف مدیریت‌ها در كشور نیستیم و برخی نارسایی‌ها در كشور وجود دارد كه زیبنده نظام اسلامی نیست و باید برطرف شود اما نباید اجازه دهیم بر عظمت نظام اسلامی سایه بیندازند.

به گزارش نما، محمدباقر قالیباف شامگاه چهارشنبه در مراسم نکوداشت مرحوم عابدزاده در مهدیه مشهد اظهار داشت: ماه مبارک رمضان در حقیقت مقصد نیست بلکه مبدا است و ما نباید احساس کنیم با اتمام ماه ضیافت الهی همه چیز تمام می‌شود بلکه باید در طول دیگر ماه‌‌های سال از ضیافت این ماه الهی بهره گیریم.

وی افزود: در جامعه برای رشد و تعالیممان نیازمند این هستیم که سرمایه‌های اجتماعی و انسانی را خوب بشناسیم و به طور شایسته معرفی کنیم تا جوانان ما از این الگوها استفاده کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه هر جامعه‌ای بدون شک در ابتدای راه باید هویت خود را بشناسد، تصریح کرد: در جامعه دینی و جای جای این مرز و بوم فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) متبلور است و هر حرکتی که می‌خواهد در این جامعه انجام گیرد باید نشئت گرفته از فرهنگ قرآنی و اهل‌بیت(ع) باشد.

قالیباف گفت: مرحوم عابدزاده یکی از سرمایه‌های انسانی ارزشمند جامعه ماست که باید به عنوان یک الگوی موفق به جوانان معرفی شود و صدق نیت و توکل بر خداوند از جمله ویژگی‌های بارز این مرحوم بوده است.

وی تاکید کرد: قطعا اگر در مسیر سنت الهی حرکت کنیم پیروزی ما در مسیر پیشرفت تضمین شده خواهد بود.

شهردار تهران گفت: امروز خیلی‌هایمان وقتی می‌خواهیم کاری انجام دهیم به دنبال این هستیم تا از ظرفیت‌های دولتی بهره گیریم در حالی که باید توجه کنیم که خیر و برکت در کار مردمی است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در یک نظام اسلامی باید دو عنصر متبلور باشد و دو عنصر نیز هیچ‌گونه نشانه و یا مصداقی در نظام اسلامی وجود نداشته باشد،‌افزود: فقر و تکاثر دو عنصری است که نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد و تعلیم و تکریم هم دو عنصری است که باید در یک نظام اسلامی متبلور باشد.

وی تاکید کرد: مرحوم عابدزاده مصداق عینی مدیریت جهادی است که با دست خالی و بدون استفاده از امکانات دولتی اقدامات بسیار ارزشمند و حرکت‌های بسیار بزرگ و ماندگار داشته است.

شهردار تهران اظهار داشت: امروز به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقتدار در مسیر مبارزه با استکبار جهانی گام بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه ما منکر مشکلات اقتصادی و ضعف مدیریت‌ها در کشور نیستیم، گفت: برخی نارسایی ها در کشور وجود دارد که زیبنده نظام اسلامی نیست و باید برطرف شود اما نباید اجازه دهیم این نارسایی‌ها بر عظمت نظام اسلامی سایه بیندازند.

شهردار تهران ادامه داد: در 105 سال اخیر چنین مذاکراتی نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان وجود نداشته است، چنین مذاکرات فشرده و طولانی که البته این نشان‌دهنده عظمت و قدرت نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: اگر دشمن می‌توانست از طریق غیر مذاکره به اهداف شوم خود دست یابد هیچ‌گاه حاضر نمی‌شد پشت میز مذاکره با جمهوری اسلامی بنشیند، حواسمان باشد این توفیقات به برکت خون شهدا، عنایات امام زمان(عج) و آرمان‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری حاصل شده است البته زحمات عزیزان تیم مذاکره‌کننده کشورمان که به بهترین شکل ممکن از ظرفیت انقلاب اسلامی برای عزت اسلام استفاده کردند، قابل تقدیر است.
منبع: فارس

۱۳۹۴/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...