نسخه چاپی

نامزدهای بهترین بازیكنان سال اروپا اعلام شدند

كمیته فنی اتحادیه فوتبال اروپا،‌ فهرست برترین بازیكنان این قاره در فصل گذشته را اعلام كرد كه تیم‌های رئال‌مادرید و بارسلونا در آن بیشترین سهم را دارند.

به گزارش نما، در میان 11 بازیکن برتر فوتبال اروپا در فصل 15-2014 که یوفا قرار است از میان آنها سه نفر را به عنوان نامزدهای نهایی دریافت کسب عنوان برترین بازیکن فوتبال اروپا اعلام کند، تیم‌های یوونتوس و بارسلونا دو فینالیست لیگ قهرمانان فصل گذشته به ترتیب با پنج و چهار بازیکن بیشترین سهم را دارند.

در واقع به جز کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی رئال‌مادرید و ادن ازار، هافبک بلژیکی چلسی سایر بازیکنان از تیم‌های فینالیست لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شده‌اند که بازیکن برنده قرار است در تاریخ 28 آگوست (ششم شهریور) اعلام شود.

طبق روال سال‌های گذشته، خبرنگارانی از هر یک از 54 اتحادیه و فدراسیون عضو یوفا فهرستی پنج نفره از بازیکنان مورد نظر خود را ارائه کرده‌اند که نفر اول این فهرست، پنج امتیاز، نفر دوم چهار امتیاز، نفر سوم سه امتیاز، نفر چهارم دو امتیاز و نفر پنجم یک امتیاز گرفته‌اند. 10 بازیکنی که بیشترین امتیازات را کسب کرده‌اند هم به مرحله دوم رأی‌گیری راه پیدا کرده‌اند که از میان آنها سه نامزد نهایی در تاریخ (21 مرداد) معرفی خواهند شد.

برنده نهایی جایزه برترین بازیکن فوتبال اروپا همزمان با مراسم قرعه‌‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل 16-2015 معرفی می‌شود.

معرفی برترین بازیکن اروپا از سال 2011 آغاز شده و در چهار سالی که این جایزه اهدا شده است لیونل مسی (2011)، آندرس اینیستا (2012)، فرانک ریبری (2013) و کریستیانو رونالدو (2014) موفق به کسب آن شده‌اند.

فهرست 11 بازیکن برتر فوتبال اروپا در فصل 15-2014 به شرح زیر است:

جان لوئیجی بوفون (دروازه‌بان یوونتوس)، پل پوگبا (هافبک یوونتوس)، آندره‌آ پیرلو (هافبک یوونتوس/ نیویورک سیتی)، کارلوس توس (مهاجم یوونتوس/ بوکاجونیورز)، آرتورو ویدال (هافبک یوونتوس)، لیونل مسی (مهاجم بارسلونا)، نیمار (مهاجم بارسلونا)، لوئیز سوارز(مهاجم بارسلونا) کریستیانو رونالدو (مهاجم رئال‌مادرید)، ادن ازار (هافبک چلسی)
منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...