نسخه چاپی

باهنر:انتخابات آینده 3 قطبی است

عکس خبري -  باهنر:انتخابات آينده 3 قطبي است

دبیركل جامعه اسلامی مهندسین با ارائه تحلیلی از نحوه حضور جریانات سیاسی در انتخابات آینده ریاست جمهوری پیش‌بینی كرد كه رقابت‌ها در این انتخابات به صورت سه قطبی باشد.


به گزارش نما محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با ايسنا ، با تاكيد بر لزوم بازسازي برخي از جريانات پيش از آغاز رقابت‌ها براي انتخابات رياست جمهوري سال آينده اظهار داشت: با توجه به اينكه بخش‌هايي از اصلاح‌طلبان متاسفانه در جريان فتنه سال 88 حضور داشتند و هزينه‌هاي سنگيني را به نظام وارد كردند شايد براي آنها سخت باشد كه بتوانند با اين نام فعاليت مجددي داشته باشند.

وي افزود: اگر آنهايي كه مراما اصلاح‌طلب هستند چارچوب اصلاح‌طلبي را درست تعريف كنند و مرز خود را با سران فتنه مشخص كنند مي‌توانند در قانون اساسي وقوانين موضوع كشور فعاليت‌هاي سياسي خود را ادامه دهند.

اين نماينده اصولگراي مجلس يادآور شد: در جريان اصولگرا نيز پيش از انتخابات يكسري بايدها و نبايدهايي براي اصولگرايي تعريف شد كه در چارچوب آن جبهه متحد اصولگرايي فعال شدند و البته گروهي ديگر از دوستان تحت عنوان جبهه پايداري و گفتمان جديد وارد عرصه رقابت شدند و اين رقابت‌ها تا درون مجلس و انتخابات هيات رييسه ادامه يافت.

باهنر اضافه كرد: قطعا اگر دو جريان اصولگرا در انتخابات مجلس متحد مي‌شدند و با هم كار مي‌كردند قطعا نتايج بهتري بدست مي آمد، اما به نظر مي‌رسد اكنون هم ما مي‌توانيم اين را تبديل به فرصت كنيم و اگر دوستان چارچوب اصولگرايي را قبول داشته باشند و اخلاق سياسي، اخلاق شكست و اخلاق پيروزي را رعايت كنند مي‌توانند طي همين گفتمان خود فعاليت‌هاي انتخاباتي‌شان را شروع كنند.

نائب رييس مجلس شوراي اسلامي با پيش بيني اينكه رقابت‌ها در انتخابات دوره بعدي رياست‌جمهوري چند بعدي خواهد بود گفت: با توجه به اينكه اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم با دو گفتمان وارد شدند شايد قدري سخت باشد كه اين دو گروه بتوانند با هم براي انتخابات رياست جمهوري به جمع‌بندي برسند اما مي‌توانند رقابت سالمي داشته باشند و بنابراين به نظر مي‌رسد رقابت‌ها در انتخابات آينده سه قطبي خواهد بود.

۱۳۹۱/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...