نسخه چاپی

ظریف: تهدید ایران نتیجه‌ای برای غرب نداشت

وزیر امور خارجه كشورمان علت نارضایتی رژیم صهیونیستی از توافق هسته ای میان ایران و گروه ۱ + ۵ را ، تلاش این رژیم برای ادامه سیاست های غیر انسانی و تجاوزكارانه دانست.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، ظریف، در گفتگو با خبرنگار پایگاه اینترتی خبری"المانیتور"، با بیان اینکه توافق وین دستاوردی بزرگ برای دیپلماسی، در برابر فشار و تهدید بود گفت: سی و چند سال تهدید ایران هیچ نتیجه ای برای غرب نداشت و اکنون دو سال دیپلماسی و احترام، توافقی مهم در پی داشت.

وزیر امورخارجه تاکید کرد، به نتیجه رسیدن دیپلماسی و گفتگو، برای کسانی که در آمریکا و غرب تصور می کنند با تهدید و فشارمی توانند همه چیز را به دست بیاورند، پیامی مهم بود. آقای ظریف تصریح کرد جنگ طلبان باید بدانند امروز دیگر جهان تغییر کرده و د یپلماسی و احترام، پاسخ واقعی همه مشکلات بین المللی تبدیل شده است.


وزیر امورخارجه کشورمان درباره تاثیر توافق بر تحولات منطقه هم گفت : به نظر من این توافق گرد و غباری را که اسرائیل در پس آن ایستاده و اقدامات جنایتکارانه علیه مردم لبنان و فلسطین مرتکب می شود کنار می زند و دست برخی از کشورهای منطقه را که با گروه های افراط گرا و فرقه گرا همکاری می کنند روخواهد کرد.

اقای ظریف همچنین تاکید کرد ، مهمترین اولویت دولت جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با همسایگان و همکاری با آنها برای مقابله با چالش های پیش روی منطقه ازجمله تروریسم که عمده ترین چالش منطقه است.

۱۳۹۴/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...