نسخه چاپی

هشدار بازرس سایق آژانس اتمی به ایران

یك مامور سابق آژانس بین‌المللی هسته‌ای مدعی شد سرویس‌های اطلاعاتی از شیوه‌های جاسوسی و شنود مخابراتی بهره می‌برند و شاید آژانس از آن‌ها برای ماموریت خود در ایران كمك گیرد.

به گزارش نما به نقل از فارس،«توماس شیی» از بازرسان سابق آژانس بین‌الملل هسته‌ای در سخنانی ادعا کرد که آژانس بین‌المللی هسته‌ای ممکن است از سرویس‌های اطلاعاتی یا مخالفان نظام ایران برای شناسایی مکان‌های سری ایران کمک گیرد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» توماس شیی در توجیه این ادعا افزود: «اگر تهران تاسیسات مخفی جدید بنا کند، شاید آن‌ها را در شهرهای مختلفی پنهان کند. البته سرویس‌های اطلاعاتی از شیوه‌های جاسوسی و شنود مخابراتی بهره می‌برند که فراتر از قابلیت‌های آژانس بین‌المللی هسته‌ای هستند.»

در همین زمینه «یوکیو آمانو» دبیر کل آژانس بین‌المللی هسته‌ای نیز در سخنانی گفت که آژانس چشم و گوش جامعه بین‌الملل در ایران است.

خبرگزاری فرانسه در خاتمه نوشت:ایران اعلام کرده بود که تنها به بازرسانی از ملیت‌های آلمانی، چینی و روسی اجازه بازرسی خواهد داد و بازرسان اسرائیلی، آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی امکان حضور در ایران را ندارند اما یک مقام آمریکایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای این هفته گفت که موضع ایران عوض شده و بازرسان هر کشوری که ایران با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد می‌توانند وارد این کشور شوند.

۱۳۹۴/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...