نسخه چاپی

«فصل شیدایی» با یك سكته كوتاه خداحافظی كرد

اجرای پایانی نمایش «فصل شیدایی» با حضور بسیاری از مردم تهران برگزار شد، اما در اواسط نمایش تماشاگران با سكته‌ای عجیب در كار مواجه شدند كه باعث خروج آن‌ها از محل نمایش شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، اجرای پایانی نمایش «فصل شیدایی» شب گذشته با حضور بیش از 9 هزار نفر به کار خود پایان داد.

در اجرای شب گذشته «فصل شیدایی» از عوامل نمایش تقدیر به عمل آمد، تقدیری که البته باعث خروج تعدادی از تماشاگران شد، چراکه این اتفاق درست در وسط اجرای نمایش رخ داد. این مراسم در حالی برگزار شد که تنها برای سخنرانی سه تن از عوامل اصلی نمایش ترتیب داده شد و باعث سکته‌ای عجیب و ناراحت کننده برای مردم مشتاق به تماشای ادامه نمایش شد. در این بخش مردم شاهد تعارفاتی معمول و بحث‌های درون گروهی بودند. نتیجه این اتفاق این بود که عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه از تماشای ادامه نمایش صرف نظر و محل اجرا را ترک کنند. برخی مردم معتقد بودند: «اصولا اینگونه اتفاقات در پایان کارها رخ می‌دهد نه در میان اجرای یک نمایش.»

اجرای پایانی «فصل شیدایی» برای عده‌ای از مخاطبان و سربازان و عوامل زحمت‌کش این نمایش حامل خبرهای غافلگیرکننده و خوبی بود، 23 تن از افرادی که در مسابقه دلنوشته «فصل شیدایی» شرکت کرده بودند به همراه 9 تن از عوامل اجرایی و سربازان این نمایش برنده جایزه سفر کربلا شدند.

مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که دو هفته پیش قرار بود به تماشای این نمایش بنشیند، در آخرین اجرای این اثر در میان مردم بود، همچنین چنگیز جلیلوند از هنرمندان پیشکسوت بازیگری و دوبله کشور نیز در میان مردم بود.

مهدی شفیعی، در پایان این نمایش در سخنانی ضمن ارزشمند خواندن فصل شیدایی گفت: امشب نوع بدیعی از شکل نمایشی را دیدم که توانسته است مخاطبان چندهزار نفری را به خود جلب کند.

وی همچنین با بیان اینکه از زمان ورود به اسلام با شکل های نمایشی دینی از جمله تعزیه و منقبت خوانی مواجه بوده ایم،‌ افزود: فصل شیدایی با استفاده از اصالت‌های نمایشی و بهره حداکثری از هنرهای مخاطب،‌ نمایشی بزرگ را مقابل دیدگان تماشاگران خود قرار داد.

نمایش «فصل شیدایی» طی اجراهای خود در تهران میزبان خیل عظیمی از مردم بود و توانست مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند، اجرای این نمایش با بخش جنبی نیز همراه بود که مردم از آن بخش نیز استقبال لازم را انجام دادند.

این نمایش پیش‌ از تهران در 6 شهر دیگر نیز اجرا شده بود و قرار است پس از اجرای تهران نیز به کرمانشاه برود.

۱۳۹۴/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...