نسخه چاپی

مجازات‌های عجیب داعش برای روزه‌خواران سوری

مركز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام كرد: داعش در ماه رمضان، 94 نفر را در سوریه، به اتهام روزه‌خواری، به صلیب كشیده یا در داخل قفس‌های آهنی نگه داشته و یا شلاق زده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، دیده بان حقوق بشر سوری، اعلام کرد: از میان 94 نفری که به صلیب کشیده شدند یا در قفس های آهنی نگه داشته شدند یا شلاق زده شدند، 5 تن کودک و دو نفر پیرمرد بودند.
این افراد در میدان ها و خیابان های شهرهای استان های حلب، الرقه و دیر الزور، در ملأ عام مجازات شدند. مجازات این افراد از پنجم ماه رمضان، آغاز شد. نخستین کسانی که به صلیب کشیده شدند، دو کودک بودند.
عناصر داعش، به اتهام روزه خواری، 20 شهروند سوری را در قفس های آهنی زندانی کردند که یکی از این افراد، یک کودک بود. گروه تروریستی داعش، دو قفس در شهرهای الرقه و المیادین در حومه شرقی دیرالزور ایجاد کرد و علاوه بر آن شماری از شهروندانِ بازداشت شده به این بهانه را در قفس های آهنی در خیابان های منطقه دیر حافر در حومه شرقی حلب گرداند.
دیده بان حقوق بشر سوری همچنین تاکید کرد که داعش، پلاکاردهایی نصب کرده که در آن ها آمده است: افراد روزه خوار، یک روز کامل به صلیب کشیده می شوند و هفتاد ضربه شلاق زده می شوند.
داعش همچنین به منظور تحقیر افراد روزه خوار، به کودکانِ حاضر در مراسم شلاق زنی، اجازه می دهد کسانی را که به صلیب کشیده شده اند را شلاق بزنند.
برخی از افرادی که به صلیب کشیده شدند، پس از آن شناسایی شدند که عناصر "الحسبه" آن ها را به عنوان کسانی که روزه نگرفته اند، شناسایی و برای مجازات آن ها را معرفی کردند. آن گاه گشتی های الحسبه، آن ها را از اماکنی که در آن ها حضور دارند، جلب و پس از بازداشت، مصلوب کردند.

۱۳۹۴/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...