نسخه چاپی

آمریكا: البغدادی در رقه بود، اما شلیك نكردیم!

مقامات آمریكایی اذعان كردند كه بنا بر اطلاعات موجود، "ابو بكر البغدادی" سركرده گروه تروریستی "داعش" در منطقه "رقه" حضور داشته، اما نیروهای ائتلاف از حمله به اماكن احتمالی اختفای وی خودداری كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از العالم، بنا بر اعتراف مقامات آمریکایی، اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد "ابو بکر البغدادی" سرکرده گروه تروریستی داعش در منطقه "رقه" حضور داشته است.
پایگاه اینترنتی "رای الیوم" به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: این اطلاعات به اندازه ای کافی نبود که باعث شود آمریکا برای کشتن وی اقدام به حمله هوایی کند. آمریکا اکنون مدعی شده به دنبال منابع جدیدی برای کسب اطلاعاتی از تحرکات البغدادی است.
به گفته منابع آمریکایی، البغدادی زنده است و عملیات داعش را هدایت می کند و نشانه ای هم مبنی بر کاهش تعداد اشخاصی که به داعش می پیوندند، وجود ندارد.
در همین حال "آشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا مدعی شد؛ اگر فرصتی برای تعقیب البغدادی بیابیم به طور حتم آن را غنیمت می شماریم.
از سوی دیگر سازمان اطلاعات آمریکا گزارش داد، پیشروی نیروهای کرد سوریه در هفته های گذشته به طرف رقه باعث شد سرکردگان داعش مواضعشان را تغییر دهد که این مساله به نیروی هوایی آمریکا امکان داد که برخی از اهداف خود را تعیین نمایند.
به ادعای سازمان اطلاعات آمریکا، در صورتی که اطلاعات جدیدی پیرامون البغدادی آشکار شده و مورد تاکید قرار گیرد نیروی هوایی با سرعت زیاد قادر به اعزام هواپیماهایش به هر مکان خواهد بود.
این سازمان همچنین مدعی است که جهت بررسی شیوه زندگی سرکرده داعش می کوشد تا اماکنی را که به آن می رود یا اشخاصی که با آنان تعامل دارد را مشخص نماید.
با توجه به اطلاعات موجود و اعترافاتی از این دست، بیش از پیش آشکار می شود که ائتلاف مدعی مبارزه با داعش، در عملیات خود علیه این گروهک تروریستی جدی نیست.

۱۳۹۴/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...