نسخه چاپی

دستگیری431 مظنون به عضویت در داعش در عربستان

تصاویر 4 تن از اتباع عربستانی كه مظنون به بمب گذاری در مسجد امام علی در قطیف هستند

به گزارش نما العربیه نوشت، وزارت کشور عربستان سعودی در یک بیانیۀ رسمی اعلام کرد که 431 فرد مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش را دستگیر کرده است.

در این بیانیه اعلام شده است که افراد دستگیر شده تبعۀ 9 کشور و عمدتا شهروندان عربستان سعودی هستند.

وزارت کشور عربستان مدعی است که این افراد، مظنون به شرکت در عملیات‌های انتحاری گروه داعش در مساجد منطقۀ الشرقیه در عربستان هستند و شش عملیات بمب‌گذاری که بنا بوده است در روزهای جمعه مساجد این منطقه و نیروهای امنیتی را هدف قرار دهد با دستگیری این افراد، خنثی شده است.

بنا بر اعلام وزارت کشور عربستان این متهمان در انفجارهای انتحاری در مساجد القدیح و العنود در الشرقیه، یک حسینیه‌ در منطقۀ الدالوه در استان احساء و ترور نیروهای امنیتی عربستان دست داشته‌اند.

عربستان می‌گوید که 190 نفر از این مظنونین با تشکیل 4 گروه مجزا و در هماهنگی با سرکردگان داعش در خارج از خاک عربستان در انفجار مسجد امام علی(ع) در القدیح دست داشته‌اند.

براساس اعلام مقامات امنیتی عربستان، در منزل یکی از افراد بازداشت شده یک کارگاه بمب‌سازی نیز کشف شده است.

این گزارش می‌افزاید که سرکردگی 4 گروه از این مظنونین برعهدۀ فردی به نام «هادی قطیم القشیمی» بوده است که اخیراً از زندان آزاد شده بود.

بیاینۀ وزارت کشور عربستان در حالی منتشر شد که شامگاه پنج‌شنبه (25 تیر) انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک مرکز بازرسی در شهر ریاض که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت منجر به مجروح شدن دو تن از نیروهای امنیتی عربستان شد.

پیشتر در خرداد ماه تروریست‌های داعش طی دو حملۀ انتحاری به مساجد شیعیان در منطقۀ الشرقیه در عربستان 25 نفر را کشتند.

وقوع انفجار در مسجد امام علی(ع) در محلۀ القدیح در منطقۀ قطیف 21 کشته و 97 زخمی برجای گذاشت و داعش در حملۀ دوم به مسجد امام حسین (ع) در محله العنود شهر دمام نیز 4 نفر از محافظین را کشت.

اوایل تیرماه نیز یک تبعۀ عربستانی به نام فهد سلیمان عبد المحسن القباع به عنوان عنصر داعش در یک حملۀ انتحاری به مسجد امام صادق (ع) در منطقه الصوابر در پایتخت کویت، 27 نفر را کشت و 220 نفر را زخمی کرد.

این تحولات در حالی روی می دهد که رژیم آل سعود اصلی‌ترین مروج و اشاعه دهندۀ تفکر وهابیت در جهان است. طی سالهای گذشته گروه های تروریستی مربوط به فرقه وهابیت از جمله داعش که از طرف ریاض حمایت مالی و تجهیزاتی می‌شوند فعالیت‌های همه جانبه را علیه مسلمانان گسترش داده است.

پایگاه خبری الاخبار لبنان در تاریخ 26 خرداد در گزارشی اعلام کرد که سعودی‌ها از سال 1975 میلادی تا کنون بین دو تا سه میلیارد پوند (معادل دو میلیارد و 700 میلیون یورو تا چهار میلیارد و صد میلیون یورو) در سال برای تبلیغات دینی خود هزینه کرده‌اند.

منبع: پرس تی وی

۱۳۹۴/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...