نسخه چاپی

نامه مهم 14 نماینده به روحانی و لاریجانی

۱۴ نماینده مجلس درنامه ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس تاكید كردند حتی درصورت تصویب متن«برجام»درشورای امنیت سازمان ملل نیز حق هرگونه تحفظ و شرط درخصوص این قطعنامه برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ خواهدبود.

به گزارش نما به نقل از مهر، ۱۴ نماینده مجلس در نامه ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کردند، از آنجا که متن جمع بندی وین که به «برجام» موسوم شده و مبنای قطعنامه شورای امنیت است، هنوز در داخل کشور به تائید و تصویب نرسیده است، در صورت طی مراحل قانونی نیز حق هرگونه تحفظ و شرط درخصوص این قطعنامه برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ خواهد بود.

برادر ارجمند جناب آقای دکتر روحانی
رئیس جمهور محترم

برادر ارجمند جناب آقای دکتر لاریجانی
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام اِشعار می­ دارد:

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی که امضا کننده­ این نامه­ هستیم وظیفه خود دانسته­ ایم نکات زیر را در خصوص قطعنامه­ ای که قرار است امروز، دوشنبه مورخ ۹۴/۰۴/۲۹ در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شود، متذکر شویم:

قانون حفظ و صیانت از دستاوردهای هسته ای که مفاد آن مورد تأیید شما نیز هست و اخیراً به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و توسط رئیس محترم جمهور ابلاغ شده بر لزوم رعایت منافع و مصالح کشور و به ویژه رفع تحریم­ های ظالمانه و لزوم ادامه­‌ تحقیق و توسعه علمی و فنی و حفظ اسرار نظامی تاکید ورزیده است.

مطابق این قانون و نیز اصول ۷۷، ۱۲۵ و ۱۷۶ قانون اساسی، هر متنی که برای دولت جمهوری اسلامی ایران تعهدآور باشد محتاج تصویب در مراجع قانونی کشور است. بدیهی است از آنجا که متن جمع بندی وین که به «برجام» موسوم شده و مبنای قطعنامه شورای امنیت است، هنوز در داخل کشور به تأیید و تصویب نرسیده است، در صورت طی مراحل قانونی نیز حق هرگونه تحفظ و شرط درخصوص این قطعنامه برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ خواهد بود.

غلامعلی حداد عادل
علیرضا زاکانی
احمد توکلی
علیرضا مرندی
غلامرضا مصباحی مقدم
حسینعلی شهریاری
محمد اسماعیل کوثری
علی اصغر زارعی
حسین نجابت
الیاس نادران
محمد دهقان
حجت الاسلام محمد آشتیانی
محمد حسین فرهنگی
سیدمسعود میرکاظمی

۱۳۹۴/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...