نسخه چاپی

وزنتان را پس از ماه رمضان ثابت نگه دارید

عضو هیئت علمی دانشكده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: داشتن ورزش و تحرك، عدم حذف وعده صبحانه و مصرف سبزیجات بیشتر برای ثابت ماندن كاهش وزن ناشی از روزه‌داری موثر است.

به گزارش نما، لیلا آزادبخت در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: روزه داران در طول ماه رمضان اگر رژیم غذایی صحیحی را رعایت کرده باشند کاهش وزن چند کیلویی را تجربه کرده‌اند.

وی به فواید این کاهش وزن اشاره و عنوان کرد: حتی از دست دادن میزان کمی از وزن بدن باعث می‌شود چربی‌های خون کاهش یافته و به کنترل قند خون کمک کند.

عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راهکارهایی برای ثبات این کاهش وزن پس از ماه رمضان ارائه داد و گفت: بعد از ماه رمضان افراد باید سه وعده کامل غذایی را داشته باشند اما میزان آن باید کنترل شده باشد.

وی تصریح کرد: حذف وعده غذایی تصور غلطی است که به کاهش وزن کمکی نمی‌کند.
آزادبخت وعده صبحانه را بسیار مهم دانست و گفت: صبحانه کامل شامل گروه‌های پروتئینی و کربوهیدرات و میوه‌های فصل و گردو است و به افزایش سطح متابولیسم پایه در افراد کمک می‌کند.
وی استفاده از سبزیجات را برای کنترل وزن موثر دانست و افزود: افراد حتما سبزیجات را در کنار وعده ناهار میل کرده و بین وعده ناهار تا شام از میان وعده هایی مثل آجیل و خشکبار و میوه و سبزی استفاده کنند.
عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به خوردن شام سبک توصیه و اظهار کرد: وعده شام معمولا باید سبک مصرف شده و از انواع سالاد و خوراک حبوبات و آش استفاده شود و همچنین قبل از غذا سالاد و نوشیدن آب در لاغری موثر است.
وی فعالیت‌های بدنی و ورزش و پیاده روی را برای جلوگیری از چاقی بسیار موثر دانست و گفت: علاوه بر ورزش باید عادات غذایی خود را کنترل کرده و برای کاهش وزن از تمام گروه‌های غذایی با توجه میزان کالری مورد نیاز بدن استفاده کرد.

۱۳۹۴/۴/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...