نسخه چاپی

رمزگشایی از سخنان وزیر اطلاعات

سخنان وزیر اطلاعات در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته تهران حاوی هشدارهایی به جریان فتنه و اپوزیسیون خارج نشین بود كه به نظر می رسید در این هشدارها اخباری نیز مستتر است.

مهر نوشت: حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه هفته گذشته تهران به جریان های اپوزیسیون و ضد نظام هشدار داد که وزارتخانه متبوعش به آنها اجازه نخواهد داد تا بار دیگر حوادث سیاسی و امنیتی سال 88 را تکرار کنند.

وزیر اطلاعات در بخشی از صحبت های خود به ضد انقلاب داخل و خارج از کشور هشدار داد همانگونه که در داخل شما به هم ریختگی وجود دارد و به یکدیگر ظنین هستید به شما هشدار می دهیم ما به فتنه و ضد انقلاب اجازه نخواهیم داد فتنه 88 تکرار شود.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: برخی از سران و مرتبطین فتنه فکر کردند می توانند با نفوذ و ایجاد ارتباطات با مجموعه ها باز به صحنه آمده و نظام را با چالش روبرو کنند، اما ما اشراف خوبی با این جریان ها داریم به گونه ای که مردم حتی حس چالش نداشته باشند.

خبر به هم ریختگی داخلی اپوزیسیون خارجی و جریان های داخلی ضد نظام که از زبان وزیر اطلاعات بیان شد، به چه حوادث و اتفاقاتی در ماه های اخیر اشاره دارد؟ رئیس دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای چه داشته های اطلاعاتی از این ماجرا خبر می دهد؟

به نظر می رسد فتنه سال 88 با تمام هزینه هایش برای نظام جمهوری اسلامی ایران، برکاتی را نیز به همراه داشت که از آن می توان به کشف شبکه های جاسوسی و خرابگاری در داخل کشور و آشکار شدن دخالت برخی کشور های غربی و آمریکایی درگسترده کردن آتش اختلاف و درگیری در میان کشور اشاره کرد.


انتقال حوزه امنیت از داخل به آن سوی مرزها
کشف گروه ها و شبکه های تروریستی سازماندهی شده در داخل کشور و نفوذ در عمق اپوزیسیون خارج نشین با پروژه "الماس فریب" و "چک برگشتی" در طول سال های اخیر حیرت دستگاه های اطلاعاتی کشور های ابر قدرت جهان را برانگیخته است.

"الماسی برای فریب". این اسم ، عنوان پروژه ای است که یکی از نیروهای مرتبط با دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی ضمن نفوذ در تشکیلات اپوزیسیون خارج از کشور توانست قدرت سربازان گمنام امام زمان را به رخ دستگاههای جاسوسی غرب بکشاند.

بعد از اتفاقات سال 88 دستگاه اطلاعاتی کشورمان نیز همزمان با مهار داخلی حوزه امنیت، از حالت انفعال خارج شده و حوزه امنیت را در آن سوی مرزها تعریف و دنبال کرد. با توجه به اینکه در فتنه سال 88 نوعی ائتلاف و اتحاد حداکثری نزد جریان برانداز و اپوزیسیون خارج از کشور علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته بود، که در آن طیفهای مختلفی از جمله بهائیان، سلطنت طلبان ، گروههای تجزیه طلب ، منافقین و.... دیده می شدند، وزارت اطلاعات توانست به این جریان در خارج از کشور نفوذ پیدا کند.

براساس این طرح با همکاری سازمان های اطلاعاتی آمریکا ، بریتانیا ، اسراییل و فرانسه قرار بود یک دولت در تبعید تشکیل شود که مسئولیت شورای منافع و امنیت ملی آن بر عهده مدحی گذاشته می شود.

مدحی نقش اول این پروژه در مستندی که بعد از اتمام ماوریتش از صدا و سیما پخش شد اعلام می کند که با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا و نیز جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا در عربستان و واشنگتن ملاقات کرده است .

این اظهارات مدحی در حالی است که آلن ایر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنشی که نشان از حیرت و تعجب دولت آمریکا از این پروژه دارد در گفتگو با رادیو فردا با تکذیب اظهارات مدحی مدعی می شود : من با قطعیت می گویم که اصلا هیچ مقام آمریکایی با این فرد ( مدحی ) ملاقات نکرده است . هیچ مقام آمریکایی نه تماس و نه ملاقاتی با او داشته اند".

این تکذیب در حالی صورت گرفته که دولت آمریکا محوریت اصلی طرح دولت تبعید را بر عهده داشته است.

بنا به روایت مدحی کلینتون از وی می خواهد تا به آمریکا سفر کند و وی با قبول این دعوت راهی واشنگتن می شود و در آنجا با جو بایدن معاون اوباما ملاقات می کند.

از سویی دیگرپخش مستند «هدیه برگشتی» از سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی دیگر از پروژه های موفق دستگاه امنیتی کشوربازتاب بسیار گسترده‌ای به دنبال داشته و موجب به هم ریختگی در جریان فتنه شده‌است.

در این مستند شخصی به نام رضا دنیادیده شیران داری مدرک دکترای فلسفه از دانشگاه لبنان و ساکن این کشور، در همان جایگاهی که سال گذشته محمدرضا مدحی در مستند الماسی برای فریب به افشاگری پرداخته بود درباره فعالیت‌هایش در لبنان و ارتباط خود با سران فتنه و اقداماتش برای ایجاد شبکه تلویزیونی اپوزیسیون و دفتری برای روزنامه کلمه و نفوذ در میان سیاستمداران جریان 14 مارس که همسو با آمریکا و مخالف مقاومت هستند سخن می‌گوید.

تعجب دستگاه های اطلاعاتی دنیا از تله هوایی در آسمان ایران
مروری بر عملکرد دستگاه اطلاعاتی کشور حداقل در 7سال گذشته نشان می دهد، دستگاه اطلاعاتی کشورمان از توان بالایی در ایجاد امنیت و کسب اطلاعات برخوردار بوده و جمع آوری اطلاعات و تحلیل آنها توسط تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی کشور، به دستگاه های اجرایی کشور و مجموعه دولت، نیروی انتظامی و قوه قضاییه، کمک بسیاری در ایجاد امنیت و آرامش جامعه و دفاع از دستاوردهای نظام، انقلاب و دولت کرده است.

از سویی دیگربرخورد با تیم های تروریستی موساد، منافقین، گروه های مخالف نظام، کنترل فعالیت های طالبان و القاعده، شناسایی عوامل ترور دانشمندان هسته ای، کنترل ها وتوان سایبری در فعالیت های اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست جمهوری، تحرکات مخالفان نظام در داخل وخارج نظام، شناسایی باندهای فساد اقتصادی و .... نشانه قدرت بالای اطلاعاتی و امنیتی کشور است.

یکی دیگراز موفق ترین عملیات های وزارت اطلاعات در سال های گذشته، از هم پاشیدن گروهک ریگی و دستگیری عبدالمالک ریگی بود که عملیات آن، تعجب و توجه همه نهادهای اطلاعاتی جهان را به خود جلب کرد و نشان داد که توان وزارت اطلاعات و نیروهای پرتلاش آن تاچه حد است.

۱۳۹۱/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...