نسخه چاپی

قطر پول می‌دهد، تونس مكان

عکس خبري -قطر پول مي‌دهد، تونس مکان

قطر گام‌های خود برای سرنگون كردن نظام حاكم بر سوریه را تندتر بر می‌دارد و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌كند و حالا این كشور با تحریك رهبران جدید تونس و با دلارهای نفتی خود گام دیگری را بر می‌دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم در حالی که نشست موسوم به دوستان سوریه در تونس از طرف برخی قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تحریم شده و بسیاری آن را بی‌نتیجه ارزیابی می‌کنند طبق ارزیابی‌ها مشخص شده که سران دوحه در ادامه سیاست آمریکایی و اسرائیلی خود گام دیگری را علیه محور مقاومت بر داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، يك ديپلمات عربي مقيم تونس در گفت‌وگو با يونايتدپرس اينترنشنال، عنوان داشت: كنفرانس دوستان سوريه كه قرار است روز جمعه در تونس آغاز به كار كند از سوي قطر حمايت مالي مي‌شود.

وي در ادامه افزود: به صورت كلي دولت قطر مسئول برگزاري اين كنفرانس است و تونس تنها اقدامات اجرايي آن را انجام مي‌دهد.

اين ديپلمات عربي همچنين تاكيد كرد: سفارت قطر در تونس پرداخت تمام هزينه‌هاي اين كنفرانس را متحمل شده است و پرسنل اين سفارتخانه مسئوليت برگزاري كنفرانس مذكور را برعهده دارد.

وي در ادامه افزود: طرف تونسي تنها مسئول تامين امنيت ميهمانان و دعوت از آنها براي مشاركت در اين كنفرانس است.

اين ديپلمات عربي كه خواست نامش فاش نشود، گفت: چنين مساله‌اي در برگزاري كنفرانس‌هاي بين‌المللي كم سابقه بوده است به طوري كه معمولا كشور ميزبان مسئوليت كامل برگزاري كنفرانس را به عهده دارد.

برخی از منابع آگاه بر این باورند که رهبران تونس به دلیل تازه‌کار بودن به شدت تحت تاثیر قطر قرار گرفته و عملاً حاکمیت ملی خود را در این راه به حراج گذاشته‌اند.

۱۳۹۰/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...