نسخه چاپی

روستای سیل‌ زده چالوس تخلیه شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر البرز گفت: 90 درصد اهالی سیل‌زده سیجان چالوس روستا را ترك كرده و در روستاهای مجاور اسكان داده شدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر البرز گفت: 90 درصد اهالی سیل‌زده سیجان چالوس روستا را ترک کرده و در روستاهای مجاور اسکان داده شدند.

دکتر «احسان نصیری» گفت: متأسفانه سیل در منطقه‌ی سیجان خسارت‌های زیادی به منطقه وارد کرد و تعدادی کشته و مصدوم نیز داشت که مصدومان در همان ساعت‌های اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: هم‌اکنون هیچ گزارش مفقودی وجود ندارد اما جست‌وجوها هم‌چنان ادامه داشته و امیدواریم که آمار کشته‌شدگان افزایش پیدا نکند.

نصیری با اشاره به تلاش‌های هلال‌احمر در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان یادآور شد: 85 نفر از هلال‌احمر در قالب تیم‌های نجات در سیلاب، نجات در کوهستان و نجات در آوار همراه با 16 خودرو شامل آمبولانس، تدارکات و نجات از همان ساعت‌های اولیه به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر البرز خاطرنشان کرد: چهار قلاده سگ آموزش‌دیده نیز در حادثه سیجان به کار گرفته شده است که جسد سه نفر از کشته‌شدگان حادثه توسط همین سگ‌ها پیدا شده است.

وی در خصوص اقلام ارسالی هلال‌احمر به سیجان گفت: در ساعت‌های اولیه بروز سیل 5000 کنسرو، 5000 بطری آب معدنی و 1000 بسته نان توسط هلال‌احمر به منطقه ارسال شد که توسط دهیاری و دیگر عوامل مربوطه در میان مردم و عوامل امدادی حاضر توزیع شد.

نصیری اظهار کرد: به‌علت وجود گل و لای در بستر رودخانه و احتمال بارندگی مجدد خانه‌های ساکنان در معرض خطر قرار دارند از همین‌رو تا لایروبی کامل بستر رودخانه به مردم اعلام شد که باید خانه‌های خود را ترک کنند.

وی افزود: تاکنون 90 درصد اهالی سیجان به‌وسیله‌ی دو دستگاه اتوبوس به روستاهای مجاور منتقل شده‌اند تا پس از فراهم شدن شرایط به محل زندگی خود بازگردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر البرز یادآور شد: جمعیت روستای سیجان حدود 300 نفر است و در مواقع تعطیل با حضور میهمانان و گردشگران این جمعیت به 2500 نفر می‌رسد که متأسفانه حادثه اخیر نیز در زمان حضور میهمانان و گردشگران رخ داده است.

وی یادآور شد: حدود 50 دستگاه خودرو که در حاشیه رودخانه پارک شده بود در مسیر سیلاب قرار گرفته و به طور کامل متلاشی شده‌اند.

۱۳۹۴/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...