نسخه چاپی

نتانیاهو: اسرائیل و كشورهای عربی با توافق هسته‌ای مخالفند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با نخست وزیر ایتالیا ضمن بد توصیف كردن توافق هسته‌ای ایران گفت كه این رژیم و بسیاری از كشورهای عربی با این توافق مخالف هستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با ماتئو رنتسی ، نخست وزیر ایتالیا ، توافق با ایران را توافقی بد توصیف کرده و ضمن مقایسه آن با پرونده هسته ای کره شمالی مدعی شد استقبال جامعه بین المللی از توافق هسته ای ایران اشتباه است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به دیدارش با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت: « به اشتون گفتم توافق با ایران ، اسرائیل و خاورمیانه ، اروپا و جهان را به شدت در معرض خطر قرار می دهد. این توافق در طول یک دهه ، ایران را در آستانه دستیابی به زرادخانه هسته ای قرار می دهد. چرا که پس از ده سال ایران می تواند هر تعداد سانتریفیوژ که می خواهد بسازد و هر چقدر اورانیوم می خواهد غنی سازی کند و این بدان معنی است که ایران پس از یک دهه یا بیشتر می تواند ده ها بمب اتمی بسازد. و بلافاصله پس از تصویب توافق ، صدها میلیارد دلار در اختیار ایران قرار خواهد گرفت که با استفاده از آن ، تجاوزگری را در منطقه و تروریسم را در جهان گسترش می دهد.

وی مدعی شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر چه بیشتر پول داشته باشد یعنی نیروی قدس و حزب الله ، حماس و جهاد اسلامی و گروه های تروریستی نماینده ایران در لیبی ، شبه نظامیان شیعه در عراق و حوثی ها در یمن پول بیشتری خواهند داشت. این توافق بد ، اشتباهی تاریخی است. بارها به ما گفتند که توافق نکردن بهتر از توافق بد است ، خوب این توافق ، توافقی بد است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: امروز نیز به ما می گویند همه دنیا از این توافق بد حمایت می کند. این صحیح نیست. اسرائیل و بسیاری از کشورهای عربی با این توافق مخالفند. در برخی موارد ، همه دنیا ممکن است اشتباه کند. این توافق هم مانند توافق با کره شمالی از اساس اشتباه است. آن زمان هم جامعه بین المللی ، جامعه علمی ، جامعه کنترل تسلیحات می گفتند آن توافق از دستیابی کره شمالی به سلاح هسته ای جلوگیری می کند و در نتیجه دنیا امن تر می شود . همه می دانیم آن توافق به کجا ختم شد.»

۱۳۹۴/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...