نسخه چاپی

آیفون گران می شود

رییس انجمن فروشندگان سیم كارت،گوشی و لوازم جانبی می گوید:ورود رسمی اپل به ایران موجب افزایش قیمت محولات آن خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس انجمن فروشندگان سیم کارت،گوشی و لوازم جانبی می گوید:ورود رسمی اپل به ایران موجب افزایش قیمت محولات آن خواهد شد.

افشار فروتن گفت: با تغییراتی که در مباحث تحریم‌ها ایجاد شده قطعا برخی شرکت‌ها به دنبال آن هستند که از این بازار پرجمعیت به عنوان بازار هدف استفاده کنند و شرکت اپل هم می‌تواند چنین هدفی داشته باشد.

وی افزود: لبته زمانی که مطرح می شود این شرکت‌ها به دنبال داشتن نمایندگی انحصاری در ایران هستند ممکن است برخی شرکت‌های ایرانی با انگیزه‌های مختلف در این حیطه ورود کنند اما نکته‌ای که همه ما می‌دانیم آن است که اکنون حتی گوشی‌های مختلفی که به شکل قاچاق وارد می‌شوند در نهایت سودشان به جیب شرکت تولیدکننده خواهد رسید و آنچه پس از این می‌تواند ورود نمایندگی رسمی این شرکت به ایران را توجیه‌پذیر کند بحث ایجاد مرکز خدمات پس از فروش است که در این حوزه هم بخش قابل توجهی از مباحث مالی به شرکت مربوطه برمی‌گردد."

فروتن معتقد است که ایجاد نمایندگی اپل در ایران در نهایت منجر به افزایش قیمت محصولات ان خواهد شد: " در صورت ایجاد نمایندگی اپل و فعالیت آن در ایران، اگر حتی مواردی مانند تغییر نرخ ارز را هم در نظر نگیریم قطعا چنین روندی موجب افزایش قیمت محصول خواهد شد. زیرا اگر قرار باشد یک گوشی از طریق نمایندگی و مبادی رسمی وارد شود لازم است تعرفه‌های گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود که همین موضوع می‌تواند در نهایت باعث افزایش هزینه‌های محصول برای کاربر نهایی خواهد شد."

به گفته وی عده‌ای که همواره به دنبال اصالت گوشی هستند معمولا سعی دارند کالاهایی با گارانتی خریداری کنند که به هر حال مواردی مانند گارانتی یا ورود جنس از طریق مبادی رسمی هزینه‌های تمام شده آن را به شکل قابل توجهی بالا می‌برد، چراکه برای ورود قانونی یک گوشی حدود 10 درصد تعرفه گمرکی پرداخت می شود و در کنار آن بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز وجود دارد.

رییس انجمن فروشندگان سیم کارت،گوشی و لوازم جانبی تصریح کرد: به عنوان مثال شما بخواهید یک گوشی با قیمت دو میلیون تومان را با چنین شرایطی خریداری کنید. طبیعی است که حدود 300 تا 400 هزار تومان روی قیمت تمام شده این گوشی اضافه خواهد شد.

حال اگر ما حتی نصف این مبلغ را هم در نظر بگیریم حداقل 100 تا 200 هزار تومان در یک گوشی دو میلیون تومانی اختلاف قیمت میان نمونه قاچاق و رسمی وجود خواهد داشت. بر همین اساس است که طی سال‌های گذشته ما همواره تلاش کردیم که تعرفه‌های گمرکی کاهش پیدا کرده و شرایطی فراهم شود که بحث علاقه‌مندی به تامین کالای قاچاق کاهش پیدا کند. "

وی در عین حال درباره محسنات این اتفاق هم به بیشتر شدن اطمینان کاربران اشاره کرد و گفت:اکنون نگرانی‌های بسیاری وجود دارد که آیا محصولی که خریداری می‌شود تقلبی، قاچاق، باز نشده و سالم است و بعدها امکان دسترسی به قطعات آن به راحتی وجود دارد یا خیر که با ایجاد نمایندگی انحصاری شرکتها این نوع نگرانی‌ها نیز برطرف خواهد شد.

فروتن تاکید کرد: تاکنون هیچگاه شرکت اپل در ایران نمایندگی خاص خود را نداشته و همواره ادعاهایی که در این زمینه صورت گرفته مستند نبوده است.

۱۳۹۴/۴/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...