نسخه چاپی

سخنان بشار اسد در خصوص كُردها و پ.ك.ك

عکس خبري -سخنان بشار اسد در خصوص کُردها و پ.ک.ک

رییس جمهور سوریه در گفتگو با روزنامه جمهوریت در خصوص ادعای حمایت دمشق از پ.ك.ك توضیح داد.

به گزارش کردپرس روزنامه جمهوریت ترکیه در ادامه انتشار گفتگوی مفصل خود با بشار اسد رییس جمهور سوریه، دو موضوع مهم مواضع اردوغان در خصوص مسائل منطقه ای و نیز کُردها و پ.ک.ک را با وی در میان گذاشت.

بشار اسد در خصوص ادعای حمایت دمشق از پ.ک.ک گفت:" چگونه ممکن است زمانی که خود ما درگیر مشکلات بزرگی هستیم، کسانی را تحریک کنیم که به مردم سوریه ضربه بزنند. ترکیه سی سال است با پ.ک.ک می جنگد و در این زمینه نیازی به دخالت ما نیست. آیا ما نیز بر پایه همین منطق می توانیم بگوییم ترکیه القاعده را به جنگ با ما فرستاده است؟"

وی همچنین در خصوص احتمال ایجاد دولت مستقل کردی در منطقه گفت:" من فکر نمی کنم چنین تجزیه ای در هیچ کدام از کشورهای منطقه روی دهد و در صورت بروز چنین احتمالی نه یک دولت بلکه چندین دولت جدید سر بر خواهند آورد و هر اقلیت قومی و مذهبی منطقه به دنبال تشکیل یک دولت مستقل خواهد بود. ما باید یاد بگیریم که با احترام و مسالمت در کنار هم زندگی کنیم."

بشار اسد همچنین در خصوص دلایل مهم تغییر روابط خود با اردوغان گفت:" شرایط منطقه روی حقیقی اردوغان را برای همه ما افشا کرد و او دیگر راهی برای ادامه دورویی و تزویر ندارد. اردوغان در برابر کشتار مسلمانان لبنان و حزب الله سکوت کرد اما در خصوص غزه داد و قال به راه انداخته و نشان داد که فقط به دنبال برنامه های تبعیض مذهبی خودش است. اگر راست می گوید چرا در برابر مشکلات دموکراسی کشورهای خلیج سکوت کرده و در اوج دورویی برای ملت سوریه می گرید؟"

وی در ادامه درباره تحریم های جهانی علیه سوریه گفت:" تا می توانند تحریم کنند. هر کس این را خوب بداند که ما حاضر نیستیم کیان و شرف ملی خود را به خاطر یک تکه نان زیر پا بگذاریم. تا آخر مقاومت می کنیم. همه خواهند دید که ما به خاطر چهار پنج دلار تسلیم نخواهیم شد. از تحریم ها به نتیجه ای نخواهد رسید و شهروندان سوری در خیابان های این کشورنیز به این آگاهی رسیده اند."

۱۳۹۱/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...