نسخه چاپی

كفش پاشنه بلند می پوشید، بخوانید!

عکس خبري -کفش پاشنه بلند مي پوشيد، بخوانيد!

این بیماری وقتی رخ می‌دهد كه بافت‌های فیبری اطراف یك عصب به طور دائم تحریك و فشرده شده و عامل اصلی آن پوشیدن كفش‌های پاشنه بلند است‌، زیرا بزرگترین گروهی كه از این بیماری رنج می‌برند زنانی با سن ۴۰ تا ۶۹ سال هستند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، آیا می دانستید که کفش پاشنه بلند مقصر اصلی افزایش تعداد زنان میانسالی است که درد شدیدی را در پاها حس می‌کنند و این درد با "راه رفتن روی تیغ” مقایسه می‌شود؟

محققان ادعا می‌کنند افرادی که مبتلا به بیماری نورمای مورتون (Morton’s neuroma) (بیماری که عملکرد اعصاب بین انگشتان پا را مختل می‌کند) می‌شوند در طی ده سال گذشته دو برابر شده است.

علاوه بر این، این بیماری وقتی رخ می‌دهد که بافت‌های فیبری اطراف یک عصب به طور دائم تحریک و فشرده شده و عامل اصلی آن پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند است‌، زیرا بزرگترین گروهی که از این بیماری رنج می‌برند زنانی با سن 40 تا 69 سال هستند.

گفته می شود که این شرایط به دلیل سالها پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند یا تنگ که استخوان های پا را در برابر عصب فشار می‌دهند به وجود می آید.

آندره کریگ (ارتوپد) می‌گوید: به نظر می‌رسد این شرایط عمدتا روی زنان میانسال تاثیر می‌گذارد ، حدس می‌زنیم که کفش پاشنه بلند، تنگ و غیر طبیعی مقصر اصلی باشد.

کریگ اضافه می‌کند: افزایش آگاهی از بیماری نورمای مورتون خیلی خوب است، البته بی حسی در پا می تواند نشانه بیماری‌های بالقوه دیگری مثل دیابت هم باشد.

تحقیق کریگ درباره چگونگی درمان این بیماری به کاوش پرداخت و روش‌هایی از جمله استفاده از کفی کفش و تزریق استروئید را ارائه داد.

۱۳۹۴/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...