نسخه چاپی

قیمت طلا سقوط كرد

طلا در بازار نیویورك كه برای دهمین روز كاهش یافته، به سوی طولانی‌ترین روند نزولی از سال 1996 تاكنون در حركت است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: طلا در بازار نیویورک که برای دهمین روز کاهش یافته، به سوی طولانی‌ترین روند نزولی از سال 1996 تاکنون در حرکت است.

هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار لندن 1.1 درصد کاهش یافت و به 1091 دلار رسید.

هر اونس طلا برای تحویل فوری حداکثر 0.7 درصد کاهش پیدا کرد و به 1093 دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت با 0.9 درصد کاهش، به 1092 دلار رسید.

طلا تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا که ارزش دلار را تقویت کرده و به جذابیت این فلز زرد ضربه زده است، از چشم سرمایه گذاران افتاده است. نرخهای بهره بالاتر تقاضا برای طلا را که دارایی بدون بازده است، محدود می‌کند.

قیمت طلا روز دوشنبه با بزرگترین سقوط یک روزه از سپتامبر سال 2013 تاکنون روبرو شد و تا سطح 1080 دلار هم سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت از سال 2010 بود. نزدیک شدن زمان افزایش نرخهای بهره در آمریکا به همراه تقاضای ضعیف چین و هند که بزرگترین مصرف کنندگان طلا در جهان به شمار می‌روند، عوامل کلیدی سقوط شدید این فلز ارزشمند در روزهای اخیر بوده اند.

به گفته تحلیلگران، شکسته شدن این سطح سقوط شدید دیگری را برای طلا رقم خواهد زد.

جفری کوری، مدیر تحقیقات کالا در گولدمن ساش پیش بینی کرد قیمت طلا ممکن است برای نخستین بار از سال 2009 به پایین هزار دلار کاهش پیدا کند. اما کوری در پیش بینی کاهش بیشتر طلا تنها نبود. کارشناسان بازار در بانک های ABN Amro و سوسیته جنرال انتظار دارند قیمت هر اونس طلا تا دسامبر به سطح هزار دلار نزول کند.

بر پایه آمار بلومبرگ، ذخایر صندوق های سرمایه گذاری طلا 0.3 درصد کاهش یافت و به 1563 تن رسید که کمترین میزان از مارس سال 2009 بود. ارزش این صندوق ها بیش از 4.4 میلیارد دلار از 30 ژوئن به این سو کاسته شده است.

با این وجود قیمت‌های پایین‌تر ممکن است تقاضای خرید مصرف کنندگان را افزایش دهد. میزان فروش سکه طلای عقاب آمریکایی در ژوییه به 111 هزار اونس افزایش یافت که بالاترین فروش ماهانه از آوریل سال 2013 بود.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.7 درصد کاهش یافت و به 14.749 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 1.2 درصد کاهش، به 966 دلار رسید در حالیکه قیمت هر اونس پالادیم 1.3 کاهش پیدا کرد و 619 دلار بود.

۱۳۹۴/۴/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...