نسخه چاپی

وام‌های یك‌روزه با سود ۶۰ درصدی

در شرایطی كه بانك‌ها با سخت‌گیری‌های بسیار و كمبود منابع، تسهیلات ۲۰ درصدی‌شان قفل شده است، بازار آزاد با سودهای ربا آلود ۶۰ درصدی جای خالی بانك‌ها را پر كرده است.

به گزارش نما به نقل از تراز، تامين سرمايه تنها در يك روز بدون آنكه سپرده‌گذاري داشته باشيد و بدون داشتن ضامن كارمند، فقط با سند ملكي امكان‌پذير است. براساس ارزش سند ملكي ارقامي را مي‌توانيد دريافت كنيد كه حتي شمردن صفرهاي آن هم برايتان سخت است.

اين وام‌ها از يك ميليون تومان تا ۱۰ ميليارد تومان مي‌تواند متغير باشد. براي رقم‌هاي زير ۲۰ ميليون تومان نياز به سند ملك نيست. يا با سند خودرو وامتان را مي‌گيريد و يا ضامن كارمندي پاي فرم‌هايتان را امضا مي‌كند و آن وقت است كه صاحب چند ميليون تومان خواهيد بود.

شركت‌هايي بدون وابستگي به موسسه و ارگاني خاص بر مبناي سرمايه خود، تسهيلاتي به متقاضيان مي‌دهند كه سودهاي نجومي آن سرمايه آنها را در آينده به چندين و چند برابر مي‌رساند. ۱۰۰ ميليون تومان تسهيلات را يك روزه مي‌گيريد و يكساله باز مي‌گردانيد.

با يك تقسيم ساده به ماهيانه ۸ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان قسط ماهانه مي رسيد اما اين رقمي نيست كه بايد پرداخت كنيد. اين شركت‌ها هر ماه از شما پنج درصد سود مي گيرند كه با اين حساب ماهيانه ۱۳ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان بايد بازپرداخت داشته باشيد. به اين ترتيب ۱۵۹ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان در پايان يكسال پرداخت كرده‌ايد كه اين عدد بهره‌ ۶۰ درصدي است كه در ازاي وام که يك روزه گرفته‌اید، خواهيد پرداخت.

برخي تسهيلات نيز به صورت مضاربه اي پرداخت مي‌شود. اين وام‌ها عموما مبالغ بالاي يك ميليارد را شامل مي شود كه اصل مبلغ در آخرين روز قرارداد قابل پرداخت است. سررسيد مضاربه ها نيز سه ماهه و شش ماهه است و طبق توافق طرفين نحوه پرداخت سود تعيين مي‌شود اما مبلغ سود همان پنج درصد در ماه است و در اين نوع وام‌ها نيز سند ملكي با ارزش ۱.۵ برابر تسهيلات نقش اصلي را بازي مي كند.

سند را يا به صورت وكالتي و يا قطعي به نام شركت مزبور كرده و در ازاي آن مبايعنامه قابل برگشت دريافت خواهيد كرد تا پس از اتمام بازپرداخت ملك خود را به نام خود بازگردانيد.

فعاليت شركت‌هايي كه با پول خود پول مي‌سازند در سال‌هاي اخير كه منابع بانكي بر روي مشتريان بيش از گذشته بسته شده، روز به روز گسترده‌تر شده است و بار تامين سرمایه بسياري از واحدهاي توليدي را به دوش مي‌كشد اما در ازاي سودي كه از اين واحدها طلب مي‌كنند، غالبا توليدكنندگان با حجم زيادي از اقساط بي‌بازگشت و ورشكستگي مواجه مي‌شوند.

۱۳۹۴/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...