نسخه چاپی

هشدار روسیه به اسرائیل: عواقب فاجعه بار جنگ با ایران

عکس خبري -هشدار روسيه به اسرائيل: عواقب فاجعه بار جنگ با ايران

روسیه بار دیگر به رژیم اسرائیل درباره "عواقب فاجعه بار" حمله نظامی به ایران بر سر برنامه هسته‌ای این كشور هشدار داده است.



گنادي گاتيلوف معاون وزير امور خارجه روسيه روز چهارشنبه (۳ اسفند، ۲۲ فوريه) گفت: "سناريوي حمله نظامي به ايران براي منطقه و احتمالا تمام نظام روابط بين الملل فاجعه بار خواهد بود."

وي افزود: "بنابراين من اميدوارم که اسرائيل متوجه تمام اين عواقب باشد... و آن ها بايد همچنين عواقب و تبعاتي که از چنين اقدامي متوجه آنان خواهد بود، در نظر بگيرند."

گاتيلوف در حالي اين اظهارات را بيان کرده است که ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش امريکا نيز روز يک شنبه گفت، حمله به ايران در حال حاضر اقدامي "غير مدبرانه" است چرا که "موجب بي ثباتي مي‌شود".

دمپسي افزود: "من اطمينان دارم که آن‌ها (اسرائيل) متوجه نگراني‌هاي ما مبني بر اين که حمله در اين برهه از زمان اقدامي بي ثبات کننده خواهد بود و آن‌ها را به اهداف طولاني مدتشان نمي‌رساند، هستند."

مقامات رژيم اسرائيل اخيرا با افزايش لفاظي‌هاي جنگ طلبانه خود عليه ايران، اين کشور را به حمله نظامي در صورت ناکارآمدي تحريم‌ها در توقف برنامه هسته‌اي تهران، تهديد کرده‌اند.

امريکا، اسرائيل و بعضي از متحدان آن‌ها تهران را به پيگيري اهداف نظامي در برنامه هسته‌اي اين کشور متهم کرده و اين اتهام را دستاويزي براي اعمال تحريم عليه ايران و تهديد اين کشور به حمله نظامي قرار داده‌اند.

ايران ضمن رد اين اتهامات مي‌گويد به عنوان يکي از امضا کنندگان پايبند و متعهد پيمان منع گسترش سلاح‌هاي اتمي (ان پي تي) و عضوي از آژانس بين المللي انرژي اتمي از حق دستيابي به فناوري هسته‌اي براي مقاصد صلح آميز برخوردار است.

آژانس بين المللي انرژي اتمي هرگز مدرکي که حاکي از انحراف برنامه هسته‌اي ايران به سمت توليد سلاح‌هاي اتمي باشد پيدا نکرده است.

۱۳۹۰/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...