نسخه چاپی

قیمت اجاره‌ مسكن افزایش نمی‌یابد

رئیس اتحادیه املاك كشوری از افزایش نیافتن قیمت‌های اجاره در این بازار خبر داد و گفت: در این بازار ورود پول و سرمایه زمان‌بر است ولی با این وجود روند سیر صعودی خروج از ركود فراهم شده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس اتحادیه املاک کشوری از افزایش نیافتن قیمت‌های اجاره در این بازار خبر داد و گفت: در این بازار ورود پول و سرمایه زمان‌بر است ولی با این وجود روند سیر صعودی خروج از رکود فراهم شده است.

حسام عقبایی با اشاره به اینکه ساخت و ساز تابعی از بازار خرید و فروش به شمار می‌رود، گفت: به نظر بازار ساخت و ساز هم با توجه به جمع‌بندی توافقات بهبود می‌یابد.

وی در ادامه افزود: با توجه به تسیهیلات ارائه شده، تولید مسکن‌های کوچک افزایش یافته و انگیزه سازندگان نسبت به تولید این واحدهای کوچک بیشتر شده است.

وی در ادامه افزود: انگیزه سرمایه‌گذاری در این حوزه در شش ماهه پیش رو بیشتر شده است.

رئیس اتحادیه املاک کشوری افزود: خروج از ماه رمضان و ورود به تابستان باعث شده در دو ماه پیش رو وضعیت معاملات و جابجایی مستأجران بیشتر شود.

وی یادآور شد: در ماه رمضان ما شاهد کاهش معاملات مسکن بوده‌ایم.

عقبایی اظهار داشت: جمع‌بندی توافقات در بازار اجاره‌بها اثر چندانی ندارد و در درازمدت شاید در بازار خرید و فروش از لحاظ روانی اثرگذار باشد.

رئیس اتحادیه املاک کشوری خاطرنشان کرد: جمع‌بندی توافقات باعث می‌شود سیر صعودی خروج از رکود در بازار مسکن بیشتر شود و ما در بخش بازار اجاره پیش‌بینی افزایش قیمت نمی‌کنیم بلکه شاهد بهتر شدن بازار مسکن خواهیم بود.

عقبایی افزود: اجاره تابع شرایط خاص خرید و فروش است و بازار اجاره را مستاجر تعیین می‌کند که چقدر توان پرداخت اجاره را دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم قدرت خرید مردم را با توجه به وضعیت اقتصادی افزایش دهیم.

۱۳۹۴/۵/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...