نسخه چاپی

نفتكش ایرانی به سمت چین تغییر مسیر داد

یك سوپرتانكر ایرانی، حامل نفت ذخیره شده این كشور كه هفته گذشته پس از ماه ها توقف در آبهای ایران عازم بازار آسیا شده بود، مقصد خود را از سنگاپور به شانگهای تغییر داده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، یک سوپرتانکر ایرانی، حامل نفت ذخیره شده این کشور که هفته گذشته پس از ماه ها توقف در آبهای ایران به دلیل تحریم های غرب عازم بازار آسیا شده بود، مقصد خود را از سنگاپور به شانگهای تغییر داده است.

اما به گفته منابع تجاری، با توجه به اینکه کشتی های غول پیکر حمل نفت خام نمی توانند در بندر شانگهای پهلو بگیرند، بعید است شانگهای مقصد نهایی این تانکر باشد.

سوپر تانکر استارلا که تمام ظرفیت آن پر است، در اختیار شرکت ملی نفتکش ایران قرار دارد و اولین مورد از نفتکش های مورد استفاده برای ذخیره نفت بر روی دریا است که پس از انعقاد توافق جامع هسته ای عازم بازار نفت شده است

این تانکر که هم اکنون در نزدیکی سواحل سریلانکا قرار دارد، بر اساس داده های کشتیرانی روز ۶ اوت به شانگهای خواهد رسید.

تحریم ها علیه ایران، توانایی این کشور برای صادرات نفت را محدود کرده و تهران را ناگزیر ساخته تا نفت تولید خود را در تانکرها ذخیره کند.

قیمت نفت برنت از زمان انعقاد توافق به دلیل نگرانی ها از آزاد سازی فوری ذخیره ۴۰ تا ۵۰ میلیون بشکه ای نفت خام و میعانات ایران در بازار، حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

۱۳۹۴/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...