نسخه چاپی

دومین شوك حماس به رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در كمتر از ٢٤ ساعت دومین شوك را به رژیم صهیونیستی وارد كرد؛ به طوری كه این شوك لرزه بر اندام این رژیم و جامعه صهیونیستی انداخته ندهد.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رای الیوم نوشت: تحلیلگران نسبت به شکست مجدد ارتش صهیونیستی در دفاع از فرماندهان نظامی خود در جریان جنگ های این رژیم علیه مقاومت فلسطین و به ویژه جنبش حماس هشدار داده اند.

فایل ویدیوئی منتشر شده از سوی گردان های قسام درباره عملیات نظامی "ابو مطیبق" در پشت مرزهای فلسطین اشغالی در کانون توجه تمامی رسانه های صهیونیستی قرار گرفت و آنها با تاکید بر صحت این فایل ویدیوئی، آنرا بارها به نمایش درآوردند و از اینکه بنی گانتس رئیس سابق ستاد مشترک ارتش صهیونیستی در تیررس موشک های قسام بوده است، ابراز تعجب کردند.

علاوه بر این، رسانه های مهم صهیونیستی بر روی بخشی از فایل ویدیوئی تمرکز کرده بودند که گانتس و فرماندهان نظامی را در زمان جنگ غزه در مجاورت نوار غزه نشان می دهد. آنها سوالات متعددی درباره واقعی بودن این فایل ویدیوئی و پیامی که حماس با انتشار آن می خواهد برساند، مطرح کردند.

به گزارش سایت خبری -تحلیلی الوقت، رونی دانیئل تحلیلگر مسائل نظامی در شبکه ٢ تلویزیون رژیم صهیونیستی مجبور به اعتراف به واقعی بودن این فایل ویدیوئی شد و در عین حال، این ادعا را مطرح کرد که طبیعت سرسبز منطقه جغرافیایی در این فایل ویدیوئی نشان می دهد که این فیلم در زمان دیگری تصویربرداری شده است. وی همچنین مدعی شد که حماس چون می دانست که کشتن گانتس می تواند هزینه سنگینی در بر داشته باشد، از این کار خودداری کرد.

دانیئل در ادامه اظهار داشت که گانتس مجبور به حضور در میدان جنگ برای تشویق و بالا بردن روحیه نظامیان صهیونیستی است، اما فرماندهان نظامی ارتش باید پس از انتشار این فایل ویدیوئی احتیاط بیشتری به خرج دهند. وی مدعی شد که حماس با انتشار این فیلم سعی در به راه انداختن جنگ روانی علیه دولت صهیونیستی را دارد.

این تحلیلگر صهیونیستی که تلاش می کرد شک و تردیدهایی درباره واقعی بودن این فایل ویدیوئی مطرح کند، خاطر نشان کرد که منطقه ای که در فیلم دیده می شود "عین ثالثه" در شرق خان یونس واقع در جنوب باریکه غزه است.

روزنامه عبری زبان معاریو هم فایل ویدیوئی پخش شده از شبکه ماهواره ای الاقصی درباره عملیات ابو مطیبق را نگران کننده خواند و اعلام کرد حماس تصاویر نگران کننده از بنی گانتس در حال گشت زنی به همراه فرماندهان ارتش صهیونیستی در اطراف نوار غزه منتشر کرده است و فعالان حماس این تصاویر را از داخل مراتع واقع در نزدیکی منطقه محل حضور گانتس گرفته اند و این نشان می دهد که آنها مهمترین فرد ارتش صهیونیستی را زیر نظر داشتند.

در همین راستا، شبکه ١٠ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که این فایل ویدیوئی نوعی عرض اندام از سوی حماس برای هدف قرار دادن بزرگترین شخص ارتش صهیونیستی است، اما سخنگوی ارتش صهیونیستی حاضر به واکنش در قبال این فایل ویدیوئی نمی شود و حتی واقعی و غیر واقعی بودن آنرا هم مشخص می کند.

این فایل ویدیوئی سر و صدای زیادی را هم در پایگاه های ارتباط جمعی به پا کرد و صهیونیست ها نظرات مختلفی را درباره آن بیان می کردند. برخی از آنها از احتمال واقعی بودن این فایل ابراز تعجب می کردند و برخی دیگر سعی می کردند در واقعی بودن آن تردید کنند. یکی از این افراد مدعی شده است که بعید است این فایل ویدیوئی واقعی باشد؛ چرا که در این صورت، حماس فرصت کشتن گانتس را از دست نمی داد.
یکی دیگر از کاربران در واکنش به انتشار این فایل ویدیوئی نوشته است که ارتش صهیونیستی و سازمان امنیت و اطلاعات "شاباک"، "آشغال" هستند. وی قدرت ارتش و شاباک برای کنترل حوادث در مرزهای نوار غزه را زیر سوال برده است. کاربر دیگری هم مدعی شده است که طرف مقابل باید ببیند که فرماندهان ارتش صهیونیستی همیشه در خط مقدم حضور دارند.
در این میان، یکی از کاربران صهیونیست شبکه های اجتماعی از این فایل ویدیوئی به عنوان "کارت قرمز" برای سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی یاد کرده و خواستار تحقیق گسترده درباره آن شده است. کاربر دیگر هم تاکید کرده است که نباید قدرت حماس را نادیده گرفت و این فایل ویدیوئی نگران کننده است.
گفتنی است که بنی گانتس خود قبلا از شجاعت مبارزان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تمجید کرده بود.
تحلیلگران تاکید کرده بودند که وی تنها فرمانده صهیونیستی است که واقعیت را به افسران و نظامیان ارتش و تمامی صهیونیست ها گفته است.

۱۳۹۴/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...