نسخه چاپی

70 درصد زندانیان زیر 40 سال هستند

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی گفت: 70 درصد افرادی كه در زندان به سر می‌برند جوان و زیر 40 سال هستند و از این بین 40 درصد آنها دارای حداكثر مدرك تحصیلی سیكل هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس: اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها در مراسم امضای تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش اظهار داشت: نگاه در دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها به زندانی، نگاه به یک نیازمند است.

وی افزود: از زمانی که شخص محکوم می‌شود و وارد زندان می‌شود به عنوان یک فرد نیازمند نیازهای اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی آنها را دنبال می‌کنیم.

جهانگیر با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی را در سازمان زندان‌ها در دستور کار قرار داده‌ایم خاطر نشان کرد: در بخش بهداشت و درمان از عارضه‌یابی تا درمان دوره طولانی کار را انجام می‌دهیم و بسیاری از افرادی که وارد زندان می‌شوند کار و یا تخصص ندارند که از طریق حرفه‌آموزی آنها را با شغل و تخصص آشنا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش به همراه پرورش مهمترین بحثی است که باید پیگیر باشیم تصریح کرد: 10 درصد زندانیان مطلقاً بی‌سواد هستند و نزدیک به 70 درصد افرادی که در زندان حضور دارند جوان و زیر 40 سال هستند و 40 درصد آنها دارای حداکثر مدرک تحصیلی سیکل هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: یکی از راه‌هایی که به این افراد کمک می‌کند تا به جامعه بازگردند این است که آنها از طریق آموزش وارد جامعه شوند.

وی تصریح کرد: این افراد که وارد زندان می‌شوند در سن دانش‌آموزی نیستند و بزرگسال محسوب می‌شوند اما آنها را به جهت افزایش روحیه به عنوان دانش‌آموز تلقی می‌کنیم تا برنامه‌های اصلاحی و تربیتی برای این افراد انجام شود.

جهانگیر با اشاره به اینکه در کنار آموزش، حرفه‌آموزی را از طریق بخش‌های فنی و هنرستان‌ها دنبال می‌کنیم اظهار کرد: افرادی که در زندان حضور دارند پس از مدتی باید به کنار خانواده بازگردند و ممکن است این افراد فرزندانی داشته باشند که به دلیل نبود سرپرست در منزل تحصیل آنها مورد غفلت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 200 انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در کشور داریم و این عدد کافی نیست گفت: با توجه به تعداد زندانیان و خانواده‌ها می‌طلبد آموزش و پرورش خانواده زندانیان سرپرست خانوار را در حوزه تربیتی مورد مراقبت قرار دهد تا بحث افت تحصیلی و ترک تحصیل را شاهد نباشیم.

۱۳۹۴/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...