نسخه چاپی

۴۰ میلیارد تومان واردات دارو

مدیرعامل سازمان تداركات پزشكی جمعیت هلال احمر، از ساخت فیلتر تصفیه آب با هدف استفاده در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه در كشور خبر داد.

به گزارش نما، دکتر حسام الدین مدنی در توضیح بیشتر ساخت این فیلتر تصفیه آب، به مهر، گفت: این فیلتر به صورت پرتابل بوده و قابل حمل است. حتی می توانیم به شکل کوچک این فیلتر را بسازیم تا مردم بتوانند در منازل از آن استفاده کنند، ولی فعلا کاربرد آن برای حوادث غیرمترقبه است.

وی افزود: اجرای این کار با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان آغاز شده است.

مدنی در ادامه به حجم واردات دارویی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان واردات دارو داشتیم که شامل داروهای خاص، تک نسخه ای و...، بوده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر همچنین از واردات ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومانی مواد اولیه دارویی برای ساخت دارو خبر داد و افزود: شرکت داروسازی سها هلال در حال حاضر ۷۵ تا ۸۰ قلم انواع داروهای آنتی بیوتیک، ضد دردها و... را تولید و روانه بازار دارویی کشور می کند.

مدنی در ادامه به تولید انواع تجهیزات و اقلام پزشکی مورد نیاز در کشور اشاره کرد و گفت: تولید انواع سرنگ ها، آنژیوکت، سوزن های مختلف، ماسک های نانو، پودر بی کربنات برای بیماران دیالیزی و...، از جمله تجهیزات پزشکی هستند که هلال احمر تولید می کند.

وی همچنین از راه اندازی خط تولید کیسه ادرار در شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر خبر داد و افزود: تولید این محصول در حال صنعتی شدن است.

۱۳۹۴/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...