نسخه چاپی

طلا در كمترین قیمت 5.5 سال گذشته

قیمت طلا در آخرین روز كاری بازارهای جهانی علی‌رغم 8.41 دلار افزایش همچنان 1099.11 دلار در هر اونس، كمترین قیمت 5 سال و نیم معامله شد.

به گزارش نما، فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی پس از سقوط بیش از یک درصدی به کمترین رقم از اوایل سال 2010 تاکنون، افزایش یافت.

از عوامل این افزایش، کاهش ارزش دلار از بالاترین رقم آن و کاهش ارزش بازارهای بورس آمریکا عنوان شده است اما قیمت طلا بیشترین کاهش هفتگی خود از ماه مارس را به ثبت رساند.

هر اونس طلا به کمترین رقم از ماه فوریه برابر با 1077 رسید اما پس از آن 8.41 دلار افزایش یافت و 1099 دلار فروخته شد.

دیوید مگر تحلیلگر بازار در این باره گفت: «ما شاهد کاهش شدید در بازارهای اوراق قرضه بودیم. ما با از دست رفتن برخی از افزایش‌های اولیه دلار مواجه شدیم.»

قیمت‌ها از زمان کاهش بیش از 3 درصدی ارزش طلا در مبادلات آسیا در روز دوشنبه که بیشترین کاهش یک روزه در نزدیک به 2 سال بوده است، تحت فشار کاهشی قرار دارد. فروش یکجا با حجم بالای مبادلات در نیویورک و شانگهای همراه شده است.

ارزش طلا با گمانه زنی افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در سال جاری برای نخستین بار در یک دهه گذشته، خسارت دیده است.

سیمونا گامبارینی تحلیلگر کپیتال ایکانومیست در این باره گفت: «در کوتاه‌مدت، احساس سرمایه‌گذاران عامل اصلی تاثیرگذار بر بازار خواهد بود... اکنون به نظر می‌رسد که فدرال رزرو نرخ بهره بانکی را در سال جاری افزایش دهد، احتمالا ماه سپتامبر... و سرمایه‌گذاران در حال حاضر این را در تصمیم‌گیری‌های خود نشان می‌دهند. حس آنها بیشتر کاهشی است.»

دلار ارزش خود را در برابر سبدی از ارزهای اصلی از دست داد.

۱۳۹۴/۵/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...