نسخه چاپی

در مصاحبه با شبكه تلويزيوني آلمان

بشار اسد : تا مردم بخواهند در قدرت می مانم

عکس خبري - بشار اسد : تا مردم بخواهند در قدرت مي مانم

رئیس جمهور سوریه گفت، تا زمانی كه مردم از من حمایت می كنند در قدرت می مانم.

ه گزارش نما به نقل از خبرگزاري فارس، بشار اسد در گفت وگو با تلويزيون سراسري آلمان بودن يا نبودن خود را بسته به تصميم مردم دانست و اعلام كرد.تا زماني كه از حمايت مردمي برخوردار باشم در قدرت باقي خواهم ماند.

وي تأكيد كرد، مردم سوريه با انتخابات حرف خود را مي زنند.بشار اسد گفت من در مورد آمار و ارقام مردمي كه از من حمايت مي كنند اطلاع ندارم و الان مسئله مهم اين نيست بلكه بايد ديد كه چه كساني در جنايات تروريست هاي سوريه شريك هستند.

وي افزود، آمريكايي ها شريك جنايات تروريست ها هستند و با ارسال سلاح و پول و حمايت سياسي آنها را در كشتار مردم ياري مي دهند.بشار اسد گفت، برخلاف تبليغات، بيشتر قربانيان حوادث سوريه از هواداران دولت بودند كه توسط تروريست ها كشته شدند.

وي تأكيد كرد، تا زماني كه تروريسم هست گفت وگو به نتيجه نمي رسد. بايد با تروريسم مبارزه كرد.

رئيس جمهور سوريه درباره طرح كوفي عنان كه روز گذشته وارد سوريه شد اعلام كرد طرح كوفي عنان نبايد شكست بخورد. كوفي عنان كار دشواري دارد اما كار او خوب است.وي همچنين اظهار داشت: عربستان و قطر مخالفان سوريه را با سلاح تجهيز مي كنند و تركيه نيز اين سلاح ها را از مرزهاي خود براي آنان قاچاق مي كند كه اين امر چالش هاي جدي در مسير اجراي طرح كوفي عنان به وجود آورده است.

اسد هدف آمريكا را از حمايت مخالفان بي ثبات كردن كشورش دانست و گفت: سازمان ملل متحد، كشورهاي غربي و بسياري از كشورهاي منطقه دشمن ما هستند اما من با برخورداري از حمايت همه جانبه مردم سوريه به فكر عقب نشيني نيستم.

اين اظهارات در حالي مطرح مي شود كه يكي از اعضاي مجلس سناي آمريكا با انتقاد از موضع كشورش نسبت به اوضاع سوريه نقش آمريكا را در حل بحران سوريه شرم آور توصيف كرده است.جان مك كين در مصاحبه با شبكه آمريكايي «سي بي اس» با انتقاد شديد از موضع واشنگتن نسبت به بحران سوريه اظهار داشت، آمريكا نتوانست در زمينه كمك به مخالفان سوري براي براندازي نظام بشار اسد رئيس جمهور سوريه مطلوب عمل كند.اين در حالي است كه رزمايش گسترده ارتش سوريه براي رويارويي با هرگونه حمله احتمالي وارد سومين روز خود شده است.در اين رزمايش كه از روز يكشنبه آغاز شده است واحدهايي از توپخانه ساحلي و يگان هاي موشكي سوريه با پشتيباني نيروي هوايي اين كشور توان رزمي خود را در مقابله با هرگونه حمله احتمالي از طريق دريا به سوريه به نمايش گذاشتند.

در اين رزمايش توپخانه سنگين ساحلي و كشتي هاي ضد زيردريايي با انجام عمليات گسترده حمله فرضي به خاك سوريه را پاسخ گفتند و نيروي هوايي سوريه نيز به انجام عمليات گسترده بر فراز آب هاي اين كشور پرداخت.

از سوي ديگر وزير خارجه تركيه طي اظهاراتي به شكست كشورش در حل بحران سوريه و نيز پايان بخشيدن به نظام حاكم در اين كشور اذعان كرد.احمد داوود اوغلو گفت، تركيه همه تلاش خود را براي پايان دادن به نظام سوريه به كار بست اما در اين راه شكست خورده است.وي افزود، جامعه جهاني بايد تلاش بيشتري كند تا دوره انتقالي را در سوريه محقق كند.«كمال قليچدار اوغلو» رهبر بزرگترين حزب مخالف تركيه نيز با متهم كردن دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير اين كشور به پيروي كوركورانه از سياست آمريكا و غرب در قبال سوريه آن را سياستي محكوم به شكست ارزيابي كرد.اظهارات عنان

كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب با انتقاد از اظهارات كشورهاي غربي عليه روسيه به دليل موضع مسكو در برابر سوريه گفت، منتقدان سوريه در حال ارسال تسليحات و پول به مخالفان سوريه هستند.وي در مصاحبه با روزنامه لوموند تاكيد كرد، ما شكست خورديم و ضمانتي مبني بر اينكه موفق خواهيم شد وجود ندارد.

۱۳۹۱/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...