نسخه چاپی

رفع مشكل آب سنندج با حضور رئیس جمهور

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا: برای برطرف كردن مشكل تامین آب شرب سنندج سه طرح در نظر گرفته شده كه دو طرح آن اضطراری است كه با افتتاح این طرح ها مردم سنندج مشكل تامین آب نخواهند داشت.

به گزارش نما ، رحیم میدانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما،‌ گفت: سومین طرح آب رسانی به سنندج فردا با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تاکید کرد: ‌با افتتاح این سه طرح به مردم سنندج اطمینان می دهیم در هیچ شرایطی مشکل کمبود اب نخواهند داشت.

وی همچنین از بهره برداری یک تصفیه خانه آب جدید در سنندج خبر داد.

اقای میدانی در زمینه مشکل آب در بوشهر و برازجان گفت: ‌در بوشهر نیز مشکل کمبود آب داریم چون آب این شهر از رودخانه شاهپور تامین می شود و در برازجان هم با نوبت بندی و جیره بندی آب رسانی می کنیم.

وی درباره تامین آب کرمان نیز گفت: در این شهر هم مشکل کمبود آب جدی است و چاره جز خرید چند چاه آب در کوتاه مدت نداریم و برای درازمدت طرح بهشت آباد را اجرا کنیم که این طرح حداقل 5 سال اگر محدودیت مالی نداشته باشیم ، زمان نیاز دارد.

با افتتاح چند طرح آبی، مشکل آب سنندج برطرف می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: برای برطرف کردن مشکل تامین آب شرب سنندج سه طرح در نظر گرفته شد که دو طرح آن اضطراری است که با افتتاح این طرح ها مردم سنندج مشکل تامین آب نخواهند داشت.

رحیم میدانی افزود: طرح های اضطراری شامل ایستگاه پمپاژ انتقال آب از مخزن سد قشلاق به سمت تصفیه خانه آب سنندج و بازسازی ایستگاه پمپاژ متروکه ای به نام پل شیخ از جمله طرح های آبرسانی اضطراری به سنندج است.

وی اضافه کرد: پمپاژ آب از سد آزاد به مخزن سد قشلاق به ظرفیت 2 و نیم متر مکعب از طریق تونل 4 و نیم کیلومتری طرح سوم آبرسانی به سنندج است که فردا با حضور رئیس جمهور این طرح ها افتتاح می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت:‌ با افتتاح این سه طرح به مردم سنندج اطمینان می دهیم در هیچ شرایطی مشکل کمبود آب نخواهند داشت.

وی همچنین از بهره برداری یک تصفیه خانه آب جدید در سنندج خبر داد.

میدانی در مورد مشکلات آب در بندرعباس گفت: پشت سد شمین، نیان و استقلال ورودی آب نداشتیم و مجموع ذخایر این سدها 44 میلیون متر مکعب است که این میزان آب شرب بندر عباس را تامین نمی کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل به سراغ حفر چاه های جدید رفتیم و بندر عباس هم اکنون با محدودیت و تنش آبی مدیریت می شود.

میدانی در زمینه مشکل آب در بوشهر و برازجان نیز گفت: ‌در بوشهر هم مشکل کمبود آب داریم چون آب این شهر از رودخانه شاهپور تامین می‌شود و در برازجان هم با نوبت بندی و جیره بندی آبرسانی می کنیم.

وی درباره تامین آب کرمان نیز اظهار داشت: در این شهر هم مشکل کمبود آب جدی است و چاره‌ای جز خرید چند چاه آب در کوتاه مدت نداریم و برای بلندمدت طرح بهشت آباد را اجرا می‌کنیم که این طرح حداقل 5 سال اگر محدودیت مالی نداشته باشیم زمان نیاز دارد.

۱۳۹۴/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...