نسخه چاپی

دولت تركمنستان به تعطیلات رفت

اعضای دولت تركمنستان اعم از وزرا، نمایندگان پارلمان، مسئولان سازمان‏‌های دولتی و اجتماعی، سردبیران روزنامه و رسانه‌‏های ملی به صورت دسته جمعی به مرخصی تابستانی رفتند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مرخصی دسته جمعی تابستانی مسئولان و مقامات ارشد دولت ترکمنستان از امروز آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت که به عنوان پاداش رئیس جمهور این کشور به دولت ترکمنستان جهت عملکرد 6 ماه اول سال جاری میلادی محسوب می‏‌شود.

رئیس جمهور ترکمنستان به اعضای دولت خود پیشنهاد و توصیه کرده است که مرخصی تابستانی خود را به صورت دسته جمعی در منطقه ملی گردشگری «آوازه» در ساحل ترکمنی دریای خزر و سایر مناطق تفریحی و گردشگری در سراسر ترکمنستان سپری کنند.

منطقه ملی گردشگری آوازه از سال 2007 کار ساخت و تجهیز آن آغاز شده و اکنون پس از گذشت 7 سال به منطقه‌ای جذاب برای گردشگران منطقه و سایر کشورها تبدیل شده است به‌ طوری که از آن به عنوان نگین سواحل شرقی دریای خزر یاد می‌کنند.

نظام جمهوری ترکمنستان عنوان حکومت کنونی در ترکمنستان است، که با فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی، این کشور با نام جمهوری ترکمنستان به استقلال رسید. این نظام نوعی جمهوری ریاستی است و ساختار سیاسی آن بازمانده نظام سابق شوروی بوده و شامل رئیس جمهور و دبیر حزب دموکراتیک ترکمنستان که عملاً رئیس مجلس و جانشین رئیس جمهور است. همچنین ریاست قوه قضاییه، فرماندهی کل قوا و دیگر نهادهای امنیتی زیر نظر مستقیم رئیس جمهور قرار دارد.

ترکمنستان پس از مدت 69 سال رنج و سختی نظام کمونیستی شوروی در اکتبر سال 1991 توانست به استقلال خود برسد. «صفرمراد نیازوف» که در آن سالها سمت دبیرکلی حزب کمونیست ترکمنستان که بالاتر مقام اداری ترکمنستان به شمار می‌رفت را بر عهده داشت توانست تا سال 2006 به عنوان رئیس جمهور قدرت خود را حفظ کند.

وی تا زمان مرگش تسلط مطلق بر امور کشور داشت. نهایتاً مجلس خلق پس از مرگ وی «قربانقلی بردی محمداف» را به ریاست جمهوری ترکمنستان انتخاب کرد.

۱۳۹۴/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...